سومین همایش انقلاب اسلامی و حقوق بشر و شهروندی(حقوق عامه) برگزار می‌شود

11:30 - 08 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۳۱۹۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
همزمان با فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همایش انقلاب اسلامی و حقوق بشر و شهروندی برگزار می‌شود.

خبرگزاری میزان- سومین همایش انقلاب اسلامی و حقوق بشر و شهروندی با همکاری معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور، پژوهشگاه قوه قضاییه، معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و اندیشکده حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق(ع)، مجمع حقوقدانان انقلاب اسلامی و تعدادی از مراکز پژوهشی برتر کشور برگزار می‌شود.  

نظام شناسایی و صیانت از حقوق و آزادی‌های مشروع، نظام حقوقی و آزادی‌های مشروع در فضای مجازی، نظام دادرسی مطلوب، صیانت از حقوق و آزادی‌های مشروع، چالش‌های حقوق محیط زیست و هوای پاک از جمله محورهای این همایش است. راهکارهای حقوقی صیانت از شهروندان و دارایی‌های ایشان در مقابل حوادث غیرمترقبه و طبیعی، تحلیل و ارائه راهکار در خصوص حقوق اساسی مغفول مندرج در قانون اساسی و نحوه احیای آن، راهکاری نوآورانه و خلاقانه پیگیری و مطالبه حقوق عامه و آزادی‌های مشروع با تأکید بر فناوری‌های نوآورانه سه محور دیگر سومین همایش انقلاب اسلامی و حقوق بشر و شهروندی است.  

این همایش 25 بهمن ماه سال جاری در دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری قوه قضاییه برگزار می‌شود.

مقالات برگزیده در این همایش در نشریه دارای رتبه علمی چاپ و از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

نخستین همایش ملی استعدادیابی، پرورش و حمایت برگزار می شود

نخستین همایش ملی استعدادیابی پرورش و حمایت به همت معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور و کمیته امداد خمینی (ره) برگزار می شود‌.

این همایش با هدف صیانت ازحقوق ایتام و شناسایی ایتام دارای استعداد برتر در زمینه علمی و تحصیلی، فرهنگی و هنری، ورزشی و فعالیت های اجتماعی ۱۶ بهمن ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در سالن فجر کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: همایش انقلاب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *