تداوم روند مرگ و میر در بازداشتگاه‌های مهاجران در کانادا

12:30 - 08 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۳۱۵۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دیده بان حقوق بشر، شرایط بازداشتگاه‌های مهاجران در کانادا را غیرانسانی توصیف کرد.

خبرگزاری میزان - روند مرگ و میر مهاجران در بازداشتگاه‌های کانادا به عنوان یکی از مدعیان حقوق بشر، انتقادهای زیادی را در پی داشته است.

به گزارش دیده بان حقوق بشر، در حالی که مهاجران همچنان در بازداشتگاه‌های مهاجرتی غیرانسانی کانادا جان خود را از دست می‌دهند، آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) برای پنهان نگه داشتن دلایل این مرگ و میرها تلاش می‌کند.

این در حالی است که دسترسی رسانه‌ها به تحقیقات پزشکی در پرونده‌های مربوط به مرگ و میر مهاجران نشان دهنده قابل اجتناب بودن این مرگ و میرهاست.

خودکشی دیگر بحرانی است که بازداشتگاه‌های مهاجرتی در کانادا در سایه اختیارات نظارت ناپذیر آژانس خدمات مرزی کانادا با آن مواجه هستند، زیرا مهاجران در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه‌ها دچار آسیب روانی گسترده و جبران ناپذیری می‌شوند.

در ماه گذشته نیز یک زن مهاجر در بازداشتگاه مهاجرتی در استان بریتیش کلمبیا جان خود را بر اثر خودکشی از دست داد؛ این در حالی است که آژانس خدمات مرزی کانادا براساس رویه معمول خود جزئیاتی از هویت، شرایط مرگ یا چرایی بازداشت وی ارائه نکرد.

از سال 2000 تاکنون دستکم 17 نفر جان خود را در بازداشتگاه‌های کانادا از دست دادند که عمده این مرگ و میرها در بازداشتگاه‌های استانی رخ دادند.

آژانس خدمات مرزی کانادا دارای سابقه پنهانکاری در مورد مرگ و میر بازداشت شدگان مهاجرتی و امتناع از انتشار اطلاعات در مورد کسانی است که در بازداشت می‌میرند.

در این فرآیند، افرادی که سال‌ها، ماه‌ها، روزها و ساعت‌های آخر خود را در بازداشتگاه آژانس مذکور گذرانده‌اند، حتی پس از مرگ نیز از سوی آژانس خدمات مرزی کانادا به عنوان یک انسان مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

با وجود این مرگ‌های غم انگیز، کانادا همچنان به استقبال از تازه واردان افتخار می‌کند!

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر کانادا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *