بارش باران در استان‌های جنوبی/ورود سامانه بارشی از غرب و شمال‌غرب

9:49 - 07 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۲۰۲۲
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای مناطقی از استان‌های فارس، بوشهر، یزد، کرمان، هرمزگان، جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز،کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه این بارش‌ها در مناطق گرمسیر به شکل رگبار، رعد و برق و در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف رخ می‌دهد، ادامه داد: فردا هم در برخی نقاط از استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، جزایر خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان شاهد تداوم بارندگی هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان این‌که از بعداز ظهر فردا سامانه بارشی جدیدی از مرزهای غرب و شمال‌غرب وارد کشور می‌شود، افزود: این سامانه  یکشنبه در شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز مرکزی، جنوب غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر سبب بارش برف و باران می‌شود.

نقشینه با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه طی روز سه‌شنبه در این نواحی تشدید می‌شود، اظهار کرد: تا 2 روز آینده  خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: تهران امروز برای تهران بارش پراکنده را انتظار داریم و امشب پایتخت غبارآلود پیش‌بینی می‌شود و فردا هم با غبار محلی مواجه است.

این کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: از روز یکشنبه در تهران شاهد افزایش ابر هستیم که در برخی ساعات با بارش‌های پراکنده و وزش بادهای شدید همراه است و دوشنبه هم برای تهران بارش باران و برف مورد انتظار است.

به گفته نقشینه امروز بیشینه دمای تهران به ۴ درجه بالای صفر، فردا ۷درجه و  یکشنبه به ۱۰ درجه بالای صفر می‌رسد و برای روز یکشنبه احتمال بارش پراکنده در تهران وجود دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *