رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان مرکزی: از تکالیف دستگاه قضایی تلاش و برنامه ریزی برای رفع اطاله دادرسی است

13:59 - 06 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۱۲۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی، گفت: در راستای اجرای سند تحول قضایی یکی از تکالیف دستگاه قضایی استان تلاش و برنامه‌ریزی جهت رفع اطاله‌دادرسی است.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در جلسه کمیته رفع اطاله دادرسی دادگستری استان مرکزی، اظهار کرد: در راستای اجرای سند تحول قضایی و برنامه عملیاتی دادگستری استان یکی از تکالیف دستگاه قضایی تلاش و برنامه ریزی در راستای رفع اطاله دادرسی است.

وی افزود: در این جلسات با همفکری و کسب تجربه از همکاران قضایی با رویکرد تعیین تکلیف نسبت به پرونده های مسن به دنبال اقدامات مؤثر در این زمینه هستیم و ضمن اخذ نظر قضات رسیدگی کننده و به دست آوردن راهکارهای مناسب با شناسایی موانع سعی خواهد شد از مشوق های معنوی و مالی هرچند اندک در این زمینه استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: در این راستا به قضات و مدیران مجتمع های قضایی تأکید شده با استخراج پرونده‌های مسن و شناسایی موانع منجر به اطاله، در اسرع وقت با رفع آنها و با رویکرد فصل خصومت ماهوی، نسبت به تعیین تکلیف پرونده های موصوف تا پایان سال‌جاری اقدام کنند.

در این جلسه رئیس کل محاکم اراک، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان مرکزی ضمن ارائه گزارش عملکرد مجتمع های تحت مدیریت خود، به بیان نقطه نظرات و راهکارهای عملیاتی به منظور کاهش اطاله دادرسی در فرایند رسیدگی به پرونده ها پرداختند.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری استان مرکزی: مشکلات حوزه وقف میان مردم و اوقاف باید قبل از کشیده شدن کار به دستگاه قضایی حل شود

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری نشست

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *