133 پرونده کثیرالشاکی در دادگستری استان گیلان تعیین تکلیف شدند

18:56 - 06 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۱۱۸۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان گیلان از تعیین تکلیف و رسیدگی به 133 فقره پرونده کثیرالشاکی با حدود یک هزار شاکی با همت قضات و کارکنان دادگستری استان در 9 ماهه سال‌جاری خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص تعیین تکلیف پرونده های مسن و معوق در دادگستری استان گیلان، با اشاره به رسیدگی و تعیین تکلیف 133 پرونده مسن در 9 ماه گذشته سالجاری در استان، اظهارکرد: به تمامی  روسا و دادستان‌های حوزه های قضایی سطح استان تاکید شده تا با تدابیر مناسب از تشکیل پرونده های کثیرالشاکی پیشگیری کنند.

وی با بیان اینکه از تعدادی از این پرونده‌های کثیرالشاکی بیش از 100 نفر شاکی دارند، گفت: به قضات استان تاکید شده تا با برنامه ریزی مناسب و امکانات موجود و استفاده از ظرفیت های صلح و سازش در جهت حل مشکلات اینگونه پرونده ها از مراجعه تعداد زیادی از مردم به دادگستری جلوگیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی همچنین تاکیدکرد: با برگزاری جلسات و استفاده از تمامی ظرفیتهای صلح و سازش استان گیلان از تشکیل پرونده های موضوع فوق ممانعت و در صورت عدم سازش پس از ارجاع، در روند رسیدگی به آنها تسریع می شود.

بیشتر بخوانید:

۲ هزار و ۹۵۵ رای جایگزین حبس توسط قضات استان گیلان صادر شد

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *