تبرئه یک زندانی بومی پس از 25 سال حبس در آمریکا

9:05 - 07 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۱۱۲۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بیگناهی یک زندانی بومی هاوایی در آمریکا پس از آن که وی 25 سال از زندگی خود را پشت میله‌های زندان گذراند، ثابت شد.

خبرگزاری میزان – وکلای یک زندانی بومی در آمریکا موفق شدند بیگناهی وی را پس از آن که زندانی مذکور 25 سال از عمرش را در زندان گذراند، ثابت کنند.

به گزارش «الجزیره»، یک زندانی بومی در آمریکا پس از 25 سال حبس موفق شد، بیگناهی خود را ثابت کرده و از زندان آزاد شود.

بررسی مجدد «دی ان اِی» در این پرونده منجر به اثبات بیگناهی وی شد؛ این در حالیست که وکلای این زندانی بومی از ابتدای محاکمه خواستار بررسی مجدد «دی ان اِی» کشف شده در صحنه جرم بودند.

 بحث درباره پرونده این زندانی بومی که همواره بر بیگناهی خود تاکید داشته، سبب جلب توجه در سطح ملی در آمریکا شد.

 یک فعال حقوق بشری گفت: وجود قربانی زن سفیدپوست در هر ماجرایی سبب نشانه رفتن انگشت اتهام به سمت بومیان و سیاهپوستان می‌شود.

کارشناسان با اشاره به وجود نقص در سیستم قضایی آمریکا خواستار افزایش توافقنامه‌های صداقت محکومیت هستند؛ چنین توافق‌هایی به طور فزاینده‌ای برای بررسی مجدد محکومیت‌های مشکوک و محافظت در برابر خطاهای آینده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش «thecrimereport»، جدیدترین گزارش‌ها از سهم اقلیت‌های قومی و نژادی در زندان‌های آمریکا نشان دهنده سهم نامتناسب بومیان این کشور از جمعیت زندانیان است.

گزارش جدید بنیاد «مک آرتور» اعلام می‌کند که حضور بیش از حد جمعیت بومیان آمریکا در سیستم زندان‌های آمریکا در ایالت‌های دارای جمعیت بومی وخیم تر می‌شود.

بر اساس این گزارش، بومیان آمریکا ۳۸ درصد بیشتر از میانگین ملی در زندان‌ها حضور دارند و سهم نامتناسبی از جمعیت زندانیان در دستکم ۱۹ ایالت آمریکا را در مقایسه با دیگر نژادها و قومیت‌ها به خود اختصاص داده اند.

به عنوان مثال، در داکوتای شمالی، جایی که بومیان آمریکا کمتر از ۶ درصد از جمعیت را بر اساس آخرین داده‌های سرشماری تشکیل می‌دهند، نرخ زندانی شدن بومیان به هفت برابر بیشتر از نرخ زندانی شدن افراد سفیدپوست می‌رسد؛ در مونتانا که جمعیت بومی ۷ درصد کل جمعیت است ، بومیان ۲۰ تا ۳۴ درصد از جمعیت زندان‌های ایالتی را تشکیل می‌دهند.

بر اساس گزارش بنیاد «مک آرتور»، سهم نامتناسب بومیان از جمعیت زندانیان در آمریکابا پیچیدگی صلاحیت کیفری و آسیب‌های تاریخی ارتباط مستقیم دارد.

یکی از تهیه کنندگان گزارش مذکور تاکید کرد: مانند بسیاری از چالش‌های مدرن، زندانی شدن بیش از حد افراد بومی ارتباط تنگاتنگی با خشونت استعماری دارد که در طول سال‌ها توسط سیاست‌های متعددی حمایت می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *