انگلیس به دنبال اخراج شمار بیشتری از پناهجویان به روآندا

10:10 - 06 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۰۹۱۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دولت انگلیس برای اخراج تعداد بیشتر پناهجویان اعلام کرد که خانواده‌های پناهجوی دارای فرزند را نیز به روآندا انتقال می‌دهد.

خبرگزاری میزان – نگرانی‌ها درباره اخراج پناهجویان به روآندا توسط دولت انگلیس با اعلام خبر اخراج خانواده‌های پناهجوی در حال فرزند به کشور آفریقایی مذکور تشدید شده است.

به گزارش «گاردین»، یک مقام مهاجرتی کابینه انگلیس اعلام کرد که مانعی برای اخراج خانواده‌های پناهجوی دارای فرزند به کشور آفریقایی روآندا وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: در حالی که هیچ برنامه ای برای انتقال کودکان پناهجوی بدون همراه به روآندا وجود ندارد، خانواده‌های پناهجوی دارای فرزند برای اخراج در نظر گرفته شده اند؛ زیرا ما خواهان اخراج افراد بیشتری هستیم.

دولت انگلیس ابراز امیدواری کرد که پروازها به روآندا در اسرع وقت پس از پایان مراحل قانونی جاری در مورد قانونی بودن انتقال اجباری پناهجوان به روآندا از سر گرفته شود.

رئیس کارزارهای « Refugee Action» در این رابطه گفت: موافقت با اخراج پناهجویان به روآندا یک تجارت کثیف با زندگی انسان‌هاست؛ اخراج خانواده‌های پناهجوی دارای فرزند شرم آور است.

3.5 درصد از کسانی که تاکنون از وزارت کشور انگلیس اخطار اخراج دریافت کردند، زنان هستند.

انگلیس در حالی تصمیم به اخراج خانواده‌های پناهجوی دارای فرزند به روآندا گرفته که انتقال اجباری خانواده‌ها به کشورهای دیگر به ندرت اتفاق می‌افتد.

نخستین پرواز از این دست قرار بود در نیمه ژوئن 2022 انجام شود که با مداخله لحظه آخری دیوان اروپایی حقوق بشر متوقف شد.

در حالی مرکز « Hope Hostel» در کیگالی، پایتخت روآندا برای اسکان پناهجویان اخراجی از انگلیس در نظر گرفته شده که دولت روآندا ساکنان این مرکز را که بازماندگان نسل کُشی در این کشور هستند، اخراج کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *