بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور/ تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی تا شنبه

10:02 - 06 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۰۸۹۰
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای استان‌های فارس، بوشهر، غرب کرمان، هرمزگان، جزایر شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال‌و بختیاری،شهرهای خوزستان، بخش‌هایی از لرستان بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه این بارش‌ها در مناطق گرمسیر به شکل رگبار، رعد و برق و در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف رخ می‌دهد، ادامه داد: تا سه روز آینده شرق خلیج  فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم و تهران غبارآلود است.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا از میزان بارندگی در نیمه جنوبی کشور کاسته شده و فقط در کرمان، یزد هرمزگان، جزایر شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز، خراسان جنوبی و ارتفاعات زاگرس شاهد بارش پراکنده هستیم.

نقشینه با بیان اینکه روز شنبه در ارتفاعات کرمان، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان بارش‌های رگباری و وزش باد را انتظار داریم، اظهار کرد: در نوار شرقی وزش باد افزایش پیدا می‌کند و در نوار غربی کشور افزایش دما داریم و سپس از یکشنبه در کل کشور با افزایش نسبی دما مواجه هستیم. 

وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا همچنان در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تا روز شنبه ادامه دارد، در رابطه با آخرین وضعیت جوی چند روز آینده تهران توضیح داد: امروز بیشینه دمای تهران به ۵ درجه بالای صفر، فردا ۶ درجه و  شنبه به ۸ درجه بالای صفر می‌رسد و برای روز یکشنبه احتمال بارش پراکنده در تهران وجود دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *