رئیس دیوان عدالت اداری: خدمت در قوه قضاییه نیازمند روحیه‌ای الهی و خدا محور است

10:04 - 06 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۰۸۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دیوان عدالت اداری، در دهمین جلسه شورای قضایی استان آذربایجان غربی، گفت: خدمت در قوه قضاییه نیازمند روحیه‌ای الهی و خدا محور است چرا که سختی‌های این کار بصورت مادی قابل جبران نیست.

خبرگزاری میزان -  ناصر عتباتی در دهمین جلسه شورای قضایی استان که  با حضور حجت الاسلام و المسلمین مظفری رئیس دیوان عدالت اداری و هیئت همراه برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت دهمین امام همام حضرت امام هادی علیه السلام اظهار کرد: حضور امروز مجموعه مدیریتی دیوان عدالت اداری فرصت مغتنمی برای حل مشکلات اداری مردم در استان بود.

عتباتی افزود: تدابیر زشمند ریاست دیوان عدالت اداری در برگزاری جلسات مهم و آموزشی در مجموعه های علوم پزشکی، مجموعه امور شهری و تامین اجتماعی بسیار ارزشمند و برای مدیران اداری مجموعه ها حاوی نکات ارزشمند قانونی و آموزشی است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه به ارائه گزارش عملکردی از دادگستری استان در سالجاری پرداخت و گوشه ای از زحمات همکاران بازگو کرد و افزود: همکاران ما در سراسر استان با زحمات شبانه روزی  کار جهادی  و ایثارگرانه ارائه خدمات می کنند و در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی کنند تا در احقاق حق و اجرای عدالت کم نگذارند و رضایت مردم عزیز استان را جلب نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری نیز گفت: هدف از سفرهای استانی شورای معاونان دیوان عدالت اداری ارج نهادن به مردم شریف و مراجعان به دیوان است که سختی راه را تحمل نکنند و مسئولان به حضورآنان رسیده و درخواست‌هایشان را رسیدگی و دستورات لازم را صادر کنند.

وی افزود: بررسی سفرهای پیشین نشان می دهد که اکثر درخواست‌های متقاضیان که در مورد آنها دستور صادر شده بود منتج به نتیجه شده و در بیشتر موارد رای مقتضی در شعبه دیوان صادر شده است.

رئیس دیوان عدالت اداری اضافه کرد: امروز کار در قوه قضاییه نیازمند روحیه ای الهی و خدا محور است چرا که سختیهای  کار و مرارتهای آن بصورت مادی قابل جبران نیست و تنها جلب رضایت خداوند متعال است که به همکاران درون دستگاه قضایی انگیزه می بخشد.

مظفری افزود: توسل و توکل به خداوند متعال است که کار قضایی را برای همکاران سهل می کند و یقیناً تلاش برای اجرای عدالت و احقاق حق ثواب اخروی عظیمی نزد خداوند متعال هم دارد.

مظفری در ادامه به بیان شرح وظایف دیوان عدالت اداری و معاونتهای تخصصی چهارگانه و همچنین اقدامات هیات عمومی دیوان پرداخت و چگونگی رسیدگیها در شعب و همچنین تکالیف و صلاحیتهای هیات عمومی دیوان عدالت اداری را تشریحاً و تفصیلاً بیان نمود.

وی افزود: تراکم و کثرت و سختی کاری که در محاکم و دادسراهای عمومی و انقلاب وجود دارد در دیوان عدالت اداری هم وجود دارد ولی همکاران دیوان هم شبانه روز و با کار جهادی رسیدگی‌ها را انجام می دهند و برای مردم شریف ایران اسلامی که شایستگی بهترین ها را دارند کم نمی گذارند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه به بیان برخی مشکلات مرتبط با حوزه دیوان عدالت اداری از جمله مشکلات مربوط به کمیسیون رفع تداخل اراضی زارعی پرداخت و با بیان توضیحات مفصلی رویه سازی واحد در کشور را در برخی امور خواستار شد.

مجیدی به بحث ساماندهی معاملات املاک و موضوع داوری در استان پرداخت و گفت: این موضوعات حساس و مشکل ساز هستند و باید در راستای جلوگیری از بسیاری از مفسده‌ها این امور ساماندهی و قاعده‌مند شوند.

در ادامه جلسه اعضای شورا قضایی استان و اعضای شورای معاونان دیوان عدالت اداری به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

بیشتر بخوانید:

دادستان آذربایحان غربی: با فعالیت اقتصادی انجمن‌های حمایت فرصت اشتغال برای زندانیان فراهم می‌شود

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *