یک محکوم با همت شورای حل اختلاف لاهیجان از قصاص‌ نفس رهایی یافت

16:11 - 05 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۰۳۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رئیس توسعه حل اختلاف استان گیلان از رهایی یک محکوم به قصاص نفس پس از تحمل ۱۱ سال حبس با همت شورای حل اختلاف شهرستان لاهیجان خبر داد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی از سازش در پرونده یک محکوم به قصاص نفس پس از ۱۱ سال تحمل حبس و جلب رضایت اولیای دم با تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان لاهیجان خبر داد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گیلان در امور شوراها در تشریح این خبر افزود: دی ماه سال ۱۳۹۲ در یک نزاع دسته جمعی جوان ۲۸ ساله اهل و ساکن شهرستان لاهیجان فوت  شد، در پی این اتفاق مجرم ۳۲ ساله محکوم به قصاص می شود.

 پس از سپری شدن مراحل قانونی پرونده و صدور حکم محکومیت قصاص نفس و قطعیت آن و وصول استیذان حکم اعدام، این پرونده جهت اخذ رضایت و حصول سازش به شورای حل اختلاف ویژه زندان لاهیجان ارجاع شد.

 همکاران توانمند و ساعی شورا پس از دیدن پشیمانی محکوم از ارتکاب جرم، با استعانت از پروردگارمتعال و استفاده از ظرفیت معتمدان، ریش سفیدان، متنفذان، هیئت امنای مسجد و اهالی محل با برگزاری چندین جلسه سازشی موفق به اخذ گذشت اولیای دم از اجرای حکم قصاص ومختومه شدن پرونده با سازش شدند.

همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون، ۵ فقره پرونده قصاص نفس در استان گیلان منجر به سازش شده و محکومان این پرونده ها از حکم قطعی قصاص نفس نجات یافته و فرصت مجددی برای زندگی پیدا کردند.

بیشتر بخوانید:

یک سوم پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف استان گیلان به سازش منجر می‌شود


برچسب ها: سازش شورا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *