دادستان تهران: کیفرخواست سارقین سابقه‌دار از منازل تهران صادر شد

15:20 - 05 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۰۳۲۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان تهران از پایان تحقیقات و صدور کیفرخواست برای اعضای یک گروه از سارقان حرفه ای و سابقه دار از منازل در تهران خبر داد.

خبرگزاری میزان - علی صالحی با اشاره به سیاست های رئیس قوه قضاییه مبنی بر تسریع در رسیدگی به سرقت و جرایم خشن و برخورد قاطع با افراد مخل آسایش و امنیت روانی جامعه اظهار کرد: متهمان اصلی این پرونده که از سارقان حرفه ای و سابقه دار تهران اند که به تنهایی یا با مشارکت یکدیگر سرقت های متعددی انجام داده بودند با انجام اقدامات پلیسی توسط مأموران آگاهی دستگیر شدند.

وی گفت: حسب دستور رئیس قوه قضاییه دایر بر تشکیل شعب ویژه جهت رسیدگی به این قبیل پرونده ها، این پرونده به صورت ویژه و در شعب تخصصی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

صالحی تصریح کرد: متهمان این پرونده هفت نفر هستند که همگی به اتهام مشارکت در سرقت های متعدد حدی و سرقت از منازل تحت پیگرد قضایی قرار گرفته اند و با توجه به شدت جرایم ارتکابی، برخی از شکات پرونده خواهان اعمال اشد مجازات قانونی هستند.

وی با ذکر جزییات پرونده گفت: این افراد به ویژه سردسته آن ها با اطلاع از مکان هایی که صاحب خانه حضور ندارد و گاهی در حضور افراد خانواده و تهدید آنها با سلاح های سرد و گرم وارد منازل می شدند و اقدام به سرقت می کردند.

وی افزود: خط قرمز دستگاه قضایی امنیت شهروندان است و کسانی که به هر دلیلی بخواهند امنیت را از مردم سلب کنند با اشد مجازات روبه رو خواهند شد.

دادستان تهران در پایان به مردم توصیه کرد: شهروندان با اقدام پیشگیرانه، اموال و اشیاء قیمتی خود را در محل مناسب و امن نگه داری کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *