آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در زاهدان

14:06 - 05 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۰۱۴۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر نیرو با اشاره به انجام اقدامات اجرایی برای ساخت یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در استان سیستان‌وبلوچستان، گفت: سهم این استان از احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر 325 مگاوات بوده است.

خبرگزاری میزان _ علی‌اکبر محرابیان با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی وزارت نیرو در استان سیستان‌وبلوچستان طی یک‌سال اخیر، گفت: در این مدت سه نیروگاه برق در زاهدان به بهره‌برداری رسید و اقدامات اجرایی برای ساخت یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در این شهر نیز در حال انجام است.

وزیر نیرو با تاکید بر ضرورت پیشبرد و تقویت اقدامات برای تولید برق در این استان افزود: در دولت سیزدهم اجرای چند کلان پروژه در قالب نیروگاه‌های تجدیدپذیر به ظرفیت بیش‌از 4000 مگاوات در کشور با مصوبه شورای اقتصاد در حال ساخت بوده که ۳۲۵ مگاوات آن مربوط به سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر ساخت نیروگاه بزرگ میل نادر در منطقه سیستان است که از این محل ۵۰ مگاوات انرژی به شبکه برق سیستان و بلوچستان متصل می‌شود.

محرابیان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان درباره انجام اقدامات در راستای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر خانگی نیز اظهار کرد: همچنین 7000 واحد نیروگاه پنج کیلوواتی خانگی تولید انرژی برق در سیستان و بلوچستان توسط مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در این استان حال انجام است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *