احداث خط لوله نفتی 520 کیلومتری از جنوب کرمان به زاهدان

12:38 - 05 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۹۷۷۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر نفت از احداث خط لوله نفتی 520 کیلومتری از جنوب کرمان به استان سیستان‌وبلوچستان خبر داد و گفت: با این طرح تا 2 سال آینده تمام نیازهای فرآورده‌های استان حل خواهد شد.

خبرگزاری میزان _ جواد اوجی، وزیر نفت، در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به سفر خود به سیستان و بلوچستان برای حل مساله تامین سوخت این استان، گفت: تاکنون هیچگونه خط لوله فرآورده‌های نفتی اعم از بنزین، نفت گاز و نفت سفید نداشتیم و تمام این نیازها را از طریق تانکرهای سوخت‌رسان و ریلی انجام می‌دادیم.

وی اعلام کرد: بر اساس مصوبه معاون لوله ریاست جمهور خط لوله ۵۲۰ کیلومتری انتقال فرآوردهای نفتی از جنوب استان کرمان به زاهدان با بار مالی 5 هزار میلیارد تومان کشیده می‌شود که با این پروژه تا 2 سال آینده تمام نیازهای فرآورده‌های استان حل خواهد شد.

احداث 50 جایگاه CNG جدید در سیستان‌وبلوچستان

اوجی با بیان اینکه در این استان تنها 124 جایگاه CNG وجود دارد، گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده 50 جایگاه CNG جدید احداث خواهد شد، دولت تمام تجهیزات این جایگاه‌ها را به صورت رایگان در اختیار داوطلبان احداث این جایگاه‌ها قرار خواهد داد.

وزیر نفت همچنین اعلام کرد: با توجه به سرمای هوا در استان، سهمیه ۱۰۰ لیتری نفت سفید به هر خانواده در استان داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 65 تانکر سوخت‌رسان به ناوگان سوخت‌رسانی استان سیستان‌وبلوچستان اضافه خواهد شد، گفت: در زمینه گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان حدود ۸۰ درصد رشد داشته‌ایم.

وزیر نفت اظهار کرد: هزینه‌های لوله‌کشی گاز منازل 1500 خانواری که تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) رایگان خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: نفت وزیر نفت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *