رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: باید از ظرفیت صلح یاران در دفاتر خدمات الکترونیک برای سازش دعاوی استفاده شود

16:44 - 04 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۹۰۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: باید از ظرفیت صلح یاران در دفاتر خدمات الکترونیک که در واقع مدخل ورودی پرونده به دادگستری هستند بهره بگیریم تا بتوانیم اختلافات و دعاوی مردم را به سمت و سوی سازش سوق دهیم.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی در سی و ششمین جلسه شورای معاونین با تبریک حلول ماه رجب المرجب و میلاد با سعادت پنجمین امام همام حضرت امام محمدباقر (ع) بیان کرد: ماه رجب یکی از ماه‌های پرفیض و برکت الهی است که سراسر رحمت و مغفرت برای بندگان است و باید این لحظات و ایام معنوی را برای تقرب به درگاه الهی غنیمت شمرد و بهترین راه تقرب به خداوند خدمت به خلق الله و رضایتمندی آن‌هاست.

وی با اشاره به موضوع چرخش پرونده در شعب، گفت: چرخش پرونده با همت همکاران کاهش یافته و باید باز هم با تلاش مضاعف به سمت کاستن از آمار چرخش پرونده حرکت و از ثبت مجدد پرونده‌ها بدون جهت به جد پرهیز کرد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با تاکید به قاعده مند شدن ارجاع پرونده در شعب شورای حل اختلاف، تصریح کرد: هر چقدر ارجاعات بر اساس ضوابط و قاعده مند باشد نتایج بهتری خصوصاً در امر سازش و همچنین کاهش چرخش پرونده حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت صلح و سازش در پرونده‌ها، گفت: باید از ظرفیت صلح یاران در دفاتر خدمات الکترونیک که در واقع مدخل ورودی پرونده به دادگستری هستند بهره بگیریم تا بتوانیم اختلافات و دعاوی مردم را به سمت و سوی سازش سوق دهیم و از تشکیل پرونده قضایی جلوگیری کنیم.

عتباتی پس از دریافت  و بررسی آمارهای دی ماه شعب مورد بررسی شورای معاونان، از زحمات و تلاش‌های حوزه‌های قضایی شهرستان ارومیه، بوکان و مهاباد و حوزه‌های قضایی بخش‌های نازلو، پلدشت و چایپاره به جهت عملکرد مثبت آن‌ها و کاهش موجودی تقدیر و تشکر به عمل آورد.

در ادامه جلسه اعضای شورای معاونان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

بیشتربخوانید

مسئولان قضایی آذربایجان غربی به مشکلات ۱۵۰ نفر از مراجعان رسیدگی کردند

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری ارومیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *