135 مورد اراضی ملی و اعاده به وضع سابق در جیرفت رفع تصرف شد

15:33 - 04 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۸۵۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت استان کرمان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون 135 مورد رفع تصرف اراضی ملی و اعاده به وضع سابق در این شهرستان انجام شده است.

خبرگزاری میزان - حسین سلامی اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون 135 مورد رفع تصرف اراضی ملی و اعاده به وضع سابق در این شهرستان انجام شده که از این تعداد 30 فقره با 108 هکتار وسعت مربوط به منابع طبیعی، 6 مورد با 11 هزار و 800 متر مربوط به جهاد کشاورزی، 16 مورد با یک هزار مترمربع وسعت مربوط به راهداری، 75 مورد با 82 هزار مترمربع وسعت مربوط به راه و شهرسازی (در سال 1400) و 8 مورد با 98 هزار و 159 مترمربع وسعت مربوط به راه و شهرسازی(سال 1401) بوده است.

وی ادامه داد: ارزش اراضی ملی مربوط به راه و شهرسازی که طی سال گذشته از ید متصرفان خارج شده، 400 میلیارد تومان و ارزش اراضی رفع تصرف شده در سال جاری هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

دادستان جیرفت در ادامه از رفع تصرف 2 هکتاری بستر رودخانه ها نیز خبر داد و گفت: تاکنون ضمن لایروبی 20 هکتار از رودخانه ها، 170 مورد چاه غیرمجاز نیز پر شده است.

سلامی با اشاره به کشف یک تن و ۳۰ کیلو و ۵۵۷ گرم مواد مخدر و انهدام 16 باند قاچاق، تصریح کرد: در این رابطه 209 دستگاه خودرو از قاچاقچیان توقیف شده است.

وی یادآور شد: با پیگیری های دادستانی شهرستان جیرفت موضوع اختلافی پل سرجاز بین اداره کل راه و شهرسازی و کشاورزان که منجر به تعطیلی این پروژه شده بود، نیز مرتفع شده و این پروژه اماده افتتاح است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت ادامه داد: همچنین در راستای پیگیری ها و نظارت های این دادستان ، لندفیل (محل دفن زباله) در این شهرستان نیز در دست بررسی برای صنعتی شدن است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *