رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

موافقت پوتین با اصلاح در ساختار نظامی روسیه

11:10 - 04 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۸۱۶۲
رئیس جمهور روسیه با اصلاح در ساختار نظامی این کشور موافقت کرده است.

خبرگزاری میزان - مقام ارشد ارتش روسیه می‎گوید که اصلاح نظامی جدید روسیه به گسترش احتمالی ناتو و استفاده از کی‌یف توسط غرب برای به راه انداختن یک جنگ ترکیبی علیه روسیه پاسخ می‌دهد.

به گزارش «رویترز»، «والری گراسیموف»، این موضوع را در نخستین اظهارنظر عمومی خود پس از انتصاب به عنوان فرمانده ستاد مشترک ارتش روسیه، عنوان کرد.

«گراسیموف»، گفت که اصلاح نظامی که اواسط ژانویه اعلام شد، توسط «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه تأیید شده و می‌تواند برای پاسخ به تهدیدات علیه امنیت روسیه استفاده شود.

به گفته وی، امروز، چنین تهدیدهایی شامل خواسته‌های اتحاد آتلانتیک شمالی برای گسترش به فنلاند و سوئد و همچنین استفاده از اوکراین به عنوان ابزاری برای جنگ هیبریدی علیه روسیه است.

بر اساس طرح جدید نظامی مسکو، تعدادی از نیروها و تدارکات ارتش این کشور به «کارلیا» در شمال روسیه که با فنلاند هم مرز است، اضافه خواهند شد.    

این اصلاح همچنین مستلزم دو منطقه نظامی دیگر، مسکو و لنینگراد است که قبل از ادغام آنها در سال 2010 وجود داشت تا بخشی از منطقه نظامی غربی این کشور باشد.

همچنین روسیه سه لشکر را به عنوان بخشی از تشکیلات تسلیحات ترکیبی در مناطق خرسون و زاپروژیا اضافه خواهد کرد.

«گراسیموف»، گفته است که هدف اصلی این کار تضمین حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی روسیه است.

وی افزود که روسیه مدرن هرگز چنین شدتی از خصومت‌های نظامی را ندیده و این موضوع روسیه را مجبور به انجام عملیات برای تثبیت وضعیت کرده است.  

فرمانده ستاد مشترک ارتش روسیه در بخشی دیگری گفت: کشور و نیروهای مسلح روسیه امروز در مقابل جمع کشورهای غربی قرار دارند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *