مدیر کل زندان‌های اصفهان: هزار و 182 زندانی در 9 ماهه اول امسال آزاد شدند

9:32 - 04 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۷۹۳۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل زندان‌های استان اصفهان از آزادی هزارو 182 زندانی در سال جاری توسط شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها خبر داد.

خبرگزاری میزان- نشست تخصصی اعضای شورای حل اختلاف مستقر در زندان های اصفهان با حضور بهرامیان معاون رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف دادگستری کل استان،زیبایی فر رئیس شوراهای حل اختلاف شهر اصفهان در زندان مرکزی اصفهان برگزار شد.

بابایی در این نشست به ارائه گزارشی از اقدامات پرداخت و گفت: در حال حاضر تعداد 15 شعبه شورای حل اختلاف در سطح زندان های استان فعال هستند که تنها 6 شعبه در شهر اصفهان است.

وی ادامه داد:در سال جاری تعداد هزار و 804 پرونده به شعب وارد که با پیگیری و تلاش اعضا شورا و وجود پرونده از سال قبل تعداد 2هزار و 138 پرونده منجر به صلح وسازش گردیده و 56 درصد رشد داشته است.

مدیرکل زندان های استان اصفهان در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به کسب مقام سوم کشوری در بین استان های کشورگفت:از تعداد پرونده های وارده 705 پرونده منجر به صدور حکم شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

بابایی در ادامه با اشاره به اولویت مهم سازمان مبنی برکاهش جمعیت کیفری و اجرایی شدن سند تحول و تعالی قضایی کشور از مختومه شدن 2هزار و 843 پرونده مطروحه در این شوراها سخن گفت و افزود: تعداد هزارو 182 زندانی در طی 9 ماهه سال جاری از زندان های استان آزاد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39 درصد رشد را داشته ایم.

وی در پایان سخنانش خواستار اختصاص شعبات دیگر به زندان در راستای تخصصی ترشدن و تفکیک پرونده ها شد.

در این نشست نیز بهرامیان معاون رئیس کل دادگستری استان و رئیس شوراهای حل اختلاف استان اصفهان با قدردانی از تلاش های صورت گرفته به تبیین راهکارها و بررسی پیشنهادات مطرح شده در راستای تقویت هر چه بیشتر شوراها پرداخت.

انتهای پیام/


برچسب ها: زندان اصفهان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *