رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه در ملاقات مردمی به درخواست‌های 159 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

15:11 - 03 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۶۹۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به همراه معاونان خود با 159 نفر از مراجعین دیدار و پس از استماع مشکلات آنها دستورات قضائی لازم را صادر کرد.

خبرگزاری میزان - پرویز توسلی‌زاده در حاشیه ملاقات با مردم در روز دوشنبه این هفته تاکید کرد: یکی از موضوعات مد نظر ما بالا بردن آگاهی های حقوقی مردم است چرا که در این صورت و با اقناع آنها شاهد کاهش ورودی به دادگستری خواهیم بود.

وی افزود: مردم می‌توانند از مشاوره‌های دادگستری به طور رایگان استفاده کنند و در این راستا نیز با کلینیک حقوقی دانشگاه تفاهم نامه همکاری منعقد کردیم و بالابردن آگاهی‌ها در این حوزه از اولویت‌های کاری ما است که بسیار راهگشا است. از طرفی بنا داریم با برنامه ریزی مدون و طویل المدت از برنامه هایی استفاده کنیم تا در جهت رفع مشکلات حقوقی مردم گام برداریم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در مورد اینکه این دیدارها تا چه اندازه می‌تواند به بحث کاهش پرونده‌های قضایی کمک کند گفت: یکی از مهمترین سیاست‌های ما که دقیقا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی کردن قوه قضاییه است و از تاکیدات مهم رئیس قوه قضاییه نیز ، این است که فاصله‌ای بین خود و مردم وجود نداشته باشد و معتقدم مدیران در همه بخش‌ها هرچه بیشتر و آسان‌تر مردم را ببینند، در مدیریت‌هایشان قوی هستند و سرمایه اجتماعی خود را افزایش می‌دهند.

توسلی‌زاده با اشاره به اینکه همواره از دادستان ها و واحد‌های قضایی درخواست کردم این نوع ارتباط مردمی را داشته باشند و به راحتی مردم با مسئولان ارتباط داشته باشند و طرفین پرونده را قانع کنند افزود: مردم در سایه اعتماد به دستگاه قضایی به آرامش می‌رسند و بیشتر مردم درخواست دارند که قاضی حرف آنها را با دقت بشنود و لایحه آنها را با دقت بخواند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم از عملکرد سیستم قضا باید رضایت داشته باشند و بهترین روش در دستگاه قضا این است که حرف طرفین دعوا شنیده شود افزود: بهترین راه زندگی مردم توافق و سازش است تا اختلافات را خودشان مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از نزاع‌ها در کرمانشاه درگیری خانوادگی است که برای ما و نیروی انتظامی امکان کنترل این موضوع وجود ندارد عنوان کرد: در شرایط کنونی 30 درصد پرونده‌ها اختلافات خانوادگی است و باید بزرگان خانواده‌ها در حیطه وظایف خود بهتر عمل کنند.

توسلی‌زاده با بیان اینکه ما مجاز به دخالت در آرا قضات نیستیم و شهروندان باید رأی قاضی را بپذیرند گفت: متأسفانه آمار مراجعه به دادگاه‌ها بسیار بالاست و مردم برای حل کوچکترین اختلافی به دادگستری مراجعه می‌کنند و اولین راه این است که خود مردم مسائل را مدیریت کنند تا اختلاف به قوت خود باقی نماند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های کاری بنده ملاقات چهره به چهره با مردم تعیین شده است و همین رویکرد، گره‌های بسیاری را از گرفتاری‌های مردم می‌گشاید بیان کرد: به مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان کرمانشاه در قالب ملاقات مردمی و چهره به چهره رسیدگی شده است.

توسلی‌زاده با بیان اینکه برگزاری اینگونه ملاقات‌ها می‌تواند در راستای ارتباط نزدیک و طرح دغدغه‌ها و مطالبات مردمی اثرگذار باشد و فاصله ایجاد شده بین مسئولان و مردم را کاهش داده و در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب گام برداشت گفت: خانواده زندانیان و افرادی که دارای پرونده در دستگاه قضایی استان هستند، می‌توانند با رئیس‌کل دادگستری کرمانشاه دیدار کنند و مشکلات خود را با وی در میان بگذارند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: مردم درخواست‌های مختلفی دارند اما چیزی که مدنظر است در این ملاقات‌ها اگر در حق کسی اجحافی صورت گرفته باشد همان جا دستور رسیدگی داده می‌شود و اگر نه سعی می‌شود اقناع صورت گیرد تا فرد با رضایت از دادگستری خارج شوند.

لازم به ذکر است در دوشنبه این هفته رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به همراه معاونان خود با 159 نفر از مراجعین دیدار و پس از استماع مشکلات آنها دستورات قضائی لازم را صادر کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *