بیش از 4 هزار پرونده مسن با همت مراجع قضایی استان یزد تعیین تکلیف شد

8:56 - 03 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۶۰۸۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد از رسیدگی و تعیین تکلیف 4 هزار و 9 پرونده مسن با بیش از یک‌سال سن، به همت مراجع قضایی استان یزد در 9 ماه گذشته سال‌جاری خبر داد.

غلامعلی دهشیری در گفت‌وگو با میزان، در تشریح اقدامات دادگستری استات یزد جهت تعیین تکلیف پرونده های مسن، با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر توجه به نظارت و کاهش ورودی برای بهبود وضعیت پرونده های مسن و معوق، بر لزوم اجرای سیاست های تحولی قوه قضاییه در این زمینه تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد ضمن تقدیر از مدیران قضایی استان در رسیدگی قاطع به پرونده های اخیر، اظهار کرد: بر اساس آموزه های قرآنی و اسلامی، با ابتلا و آزمایش انسان‌ها در دوره‌های مختلف بسیاری از افراد امتحان شدند بنابراین باید همواره مراقب باشیم زیرا فتنه و دسیسه‌های دشمنان اسلام همواره در کمین است.

وی تاکید کرد: بنابر تاکیدات ریاست قوه قضاییه، در دادگستری استان یزد شعب ویژه رسیدگی به این پرونده‌ها تشکیل شد و با نظارت مستقیم روسای دادگستری و دادستانهای استان، با رسیدگی به  پرونده متهمان، احکام متناسب صادر می شود.

دهشیری با بیان اینکه روسای دادگستری و دادستانهای یزد و شهرستانهای تابعه استان یزد در ملاقاتهای مردمی حتی الامکان سعی کنند بر حل و فصل مشکلات مردم دارند، افزود: به مدیران قضایی، قضات و کارکنان دادگستری استان بر رعایت اصل تکریم ارباب رجوع، به دور از غرور و تکبر و با خوش اخلاقی و خوش رفتاری تاکید شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد تاکیدکرد: قضات استان در خصوص صدور قرارهای تامین منتهی به بازداشت، ضمن پرهیز از بازداشت های غیر ضروری در خصوص صدور قرارهای تامین منتهی به بازداشت متهمان با نهایت دقت و وسواس عمل می کنند تا از تضییع حقوق متهمان جلوگیری شود.

وی همچنین با اعلام رسیدگی و تعیین تکلیف 4 هزار و 9 پرونده مسن با سن بیش از یک سال، به همت مراجع قضایی استان یزد، در 9 ماه گذشته سال‌جاری، اضافه کرد: تا پایان سال جاری در تمامی شعب دادسرا، محاکم و تجدیدنظر استان یزد رسیدگی به  پرونده‌های مسن و قدیمی در اولویت قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید:

۵۱۶ مددجوی استان یزد با استفاده از زندان‌باز وارد بازار کار شدند

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *