قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران: باید دادرسی‌های الکترونیکی را گسترش داد

16:38 - 02 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۵۶۶۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران خواستار گسترش استفاده از دادرسی الکترونیک شد و گفت: استفاده از سیستم ها و راهکارهای نوین از تردد غیر ضروری مراجعین می کاهد و با گسترش دادرسی الکترونیکی از مزایای این روش همکاران و مردم بهره مند خواهند شد.

خبرگزاری میزان - حاجی‌رضا شاکرمی در مراسم تکریم و معارفه دادستان شهرستان رباط کریم گفت: در آستانه ماه رجب المرجب و ماه توبه هستیم و اعیاد خجسته و مبارک و همچنین ایام الله دهه فجر را در پیش داریم و ضمن عرض تبریک، این ایام را گرامی می داریم.

وی با تاکید بر اهمیت دادرسی به صورت الکترونیکی افزود: رویکرد دستگاه قضایی در زمینه تکریم مراجعان همه جانبه است و با استفاده از دادرسی الکترونیک باید به نحوی برنامه ریزی شود تا از رفت و آمد غیر ضروری مراجعین نیز کاسته شود.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به توصیه های 22گانه رئیس کل دادگستری تهران در نشست فصلی شورای مدیران دادگستری تاکید کرد: یکی از خواسته ها کاهش جمعیت کیفری است، در جایی که رضایت شاکی گرفته شده و بیم ارتکاب جرم وجود ندارد، قاضی می تواند در چارچوب قانون به مددجو کمک نماید تا از تاسیسات ارفاقی بهره مند شود.

شاکرمی استفاده بیش از پیش از ظرفیت پابندهای الکترونیک به‌عنوان یکی از تاسیسات ویژه ارفاقی را یادآور شد و اظهار کرد: این ظرفیت قانونی، مانع ایراد عوارض ناشی از زندان به شخص و خانواده وی است و در عین حال بیشترین آثار بازدارندگی را در پی خواهد داشت؛ بر همین اساس، ضمن رعایت اصل استقلال قضایی، بر روند بهره مندی و اجرای صحیح این ظرفیت قانونی نظارت صورت می گیرد تا در مواردی که در این حوزه منع قانونی وجود ندارد، دریغ صورت نپذیرد.

وی، ضرورت تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌های کثیرالشاکی را مورد تاکید قرار داد و از مدیران خواست با بکارگیری راهکارهای اطلاع یابی و اتخاذ تدابیر لازم به محض دریافت گزارش اولیه از شکل گیری پرونده های کثیرالشاکی جلوگیری کنند؛ و پرونده‌های کثیرالشاکی را با اهتمام مضاعف مورد پیگیری و رسیدگی قرار دهند تا سریعا تعیین تکلیف شود.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران خواستار گسترش استفاده از دادرسی الکترونیک شد و تصریح کرد: استفاده از سیستم ها و راهکارهای نوین از تردد غیر ضروری مراجعین می کاهد و با گسترش دادرسی الکترونیکی از مزایای این روش همکاران و مردم بهره مند خواهند شد.

وی گفت: هنر مدیران در پیشگیری از ایجاد معضل و وقوع تخلف و جرایم است و دستگاه های اجرایی باید به نحوی عمل کنند که اجازه ندهند مفسده ای ایجاد شود و به پیشگیری از وقوع جرم اهمیت داده شود.

امام جمعه شهرپرند نیز در این مراسم ضمن سخرانی، برخی از مشکلات قضایی در این شهر را بیان کرد.

حجت السلام کاظمی ضرورت احداث ساختمان برای واحد قضایی مستقر در این شهر را از جمله مسائل و مشکلات شهر پرند عنوان کرد.

احمدی فرماندار شهرستان رباط کریم نیز در این مراسم گفت: رشد جمعیتی و شهری رباط کریم از نرخ بالایی برخوردار است و وجود سه شهر در کنار رباط کریم شرایط این شهرستان را ویژه و متمایز می کند.

رحیم علیش پور دادستان سابق شهرستان رباط کریم با تشکر از همکاران اداری و قضایی به ارائه گزارش عملکرد سه سال خود در دادسرای شهرستان رباط کریم پرداخت و گفت: در طی حدود سه سال استفاده از ابلاغ الکترونیک را از 63 درصد به 96درصد رساندیم و موجودی پرونده های قضایی در شعب دادسرا را کاهش داده ایم.

علیش پور گفت: با اجرا و پیگیری دستورالعمل ها و برنامه های عملیاتی ابلاغ شده از سوی رئیس کل دادگستری استان تهران، جمعیت کیفری رباط کریم در حدود 25 درصد کاهش یافته است.

محمد یوسف وند دادستان جدید شهرستان رباط کریم در مراسم دادستان رباط کریم گفت: تمام تلاش خود را در اجرای عدالت به کار خواهم گرفت و با اشخاصی که سعی در سوء استفاده از بیت المال دارند و یا اموال نامشروع بدست آورده اند، قاطعانه برخورد خواهد شد.

گفتنی است در پایان این مراسم که با حضور حاجی رضا شاکرمی قائم مقام رئیس کل دادگستری، سید رضا سجودی معاون قضایی و معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری، احمدی فرماندار شهرستان رباط کریم، حجت الاسلام کاظمی امام جمعه شهر پرند و حجت الاسلام و المسلمین اولیانسب امام جمعه نصیر شهر و برخی از مسئولان قضایی و مدیران دستگاه های اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی این شهرستان برگزارشد از زحمات رحیم علیش پور دادستان سابق شهرستان رباط کریم با اهداء لوح، تقدیر شد و محمدیوسف وند به عنوان دادستان جدید شهرستان رباط کریم حکم انتصاب خود را از قائم مقام رییس کل دادگستری استان تهران دریافت کرد.

انتهای پیام/



داریوش رجبی فیروزآبادی
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
0
0
باسلام واحترام. تبریک می‌گویم به آقای یوسفوند، انشاالله که موفق ومویدباشید.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *