رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واکنش‌ها به هتک حرمت قرآن در سوئد

14:10 - 02 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۵۲۲۴
اقدام موهن درباره قرآن در سوئد با محکومیت شدید از سوی برخی کشورها به خصوص جهان اسلام روبرو شد.

خبرگزاری میزان - تظاهرات در سوئد که در ادامه با هتک حرمت به قرآن همراه بود، با محکومیت شدید از سوی برخی کشورها به خصوص جهان اسلام روبرو شد.

به گزارش «تلگراف»، چندین کشور عربی از جمله اردن و کویت اقدام موهن قرآن سوزی را در سوئد محکوم کردند.

سازمان همکاری اسلامی، اعلام کرد: این اقدام تحریک آمیزی است که مسلمانان را هدف قرار می‌دهد، به ارزش‌های مقدس آنها توهین می‌کند و نمونه دیگری از سطح هشدار دهنده‌ای از اسلام ستیزی است.

این سازمان از سوئد خواست افرادی را که در پشت این جنایت نفرت انگیز هستند مجازات کند.

امارات نیز اعلام کرد که مخالف همه اقداماتی است که با هدف بی‌ثبات کردن امنیت و ثبات در تضاد با ارزش‌ها و اصول انسانی و اخلاقی انجام می‌شود.

شورای همکاری خلیج فارس نیز این اقدام را محکوم کرد.

«توبیاس بیلستروم»، وزیر سوئد هم در واکنش به انتقادها به دلیل صدور مجوز برای اهانت به مقدسات مسلمانان در پایتخت این کشور، گفت: اقدامات تحریک‌آمیز اسلام‌هراسانه، وحشتناک است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، همچنین معترضان پرچم سوئد را در تجمعی در مقابل کنسولگری سوئد در استانبول به آتش کشیدند و از ترکیه خواستند روابط دیپلماتیک خود را با استکهلم قطع کند.

گروهی دیگر در نزدیکی سفارت سوئد در آنکارا تظاهرات کردند.

حزب الله نیز در بیانیه‌ای در واکنش به این اقدام موهن، گفت: این اقدام جنایتکارانه بخشی از یک رشته طولانی توهین به مقدسات مسلمانان است.

حزب الله همچنین می‎گوید ما از دولت‎های اسلامی و مراجع دینی می‌خواهیم برای ایجاد افکار عمومی جهانی و جلوگیری از تکرار این نوع اقدامات، آتش زدن قرآن کریم را محکوم کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: سوئد قرآن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *