مرگ یک زندانی دیگر در کانادا/زندانیان زیر فشار تبعیض و خشونت‎ها

12:22 - 02 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۴۹۱۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش‌های پی در پی درباره مرگ زندانیان در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های کانادا منتشر می‌شوند، اما خبری از پیگیری دلایل این روند رو به رشد نیست.

خبرگزاری میزان – در هفته‌های اخیر موارد متعددی از مرگ پناهجویان در بازداشتگاه های مهاجرتی و زندانیان در زندان های کانادا منتشر شده است؛ همین امر سبب شده تا درخواست‎ها برای بررسی روند افزایشی مرگ و میر در زندان‌های این کشور زیاد شود.

-مرگ یک زندانی در ساسکاچوان

به گزارش «سی بی اس»، اداره زندان‌های کانادا اعلام کرد که یک زندانی چهارشنبه گذشته در بازداشتگاه فدرال جان خود را از دست داد.

وی در حال گذراندن دوره 2 سال و 6 ماهه حبس خود بود.

جزئیات این حادثه توسط مقام‌های مربوطه اعلام نشده است اما پلیس اعلام کرد که طبق روال، شرایط مرگ وی را بررسی می‌کند.

پیشتر نیز مرگ یک زندانی سیاهپوست در یکی از زندان‌های کانادا اعلام شده بود.

-نرخ صعودی مرگ و میر زندانیان

به گزارش «استار»، نرخ مرگ و میر در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های کانادا در مسیر صعودی قرار دارد؛ فقط در استان انتاریو در سال‌های 2020 تا 2021 مرگ و میر زندانیان دو برابر شده است.

تلاش‌های جسته و گریخته کانادا برای بررسی این روند در سال‌های اخیر بی حاصل بوده و هیئت‌ها و برنامه‌های مربوطه منحل شده اند.

اگرچه دولت فدرال و دولت‌های محلی پیگیری موضوع افزایش مرگ و میر زندانیان را در دستور کار خود ندارند، اما بررسی‌های مستقل نشان می‌دهند که موضوعاتی مانند دسترسی محدود زندانیان به دارو، سوءمصرف مواد مخدر، خشونت و در کنار هم نگهداری کردن زندانیان با شرایط سلامت روان متعدد در این روند نقش دارند.

در حالی که نظارت مستقلی بر اقدامات آژانس خدمات مرزی کانادا وجود ندارد، رسیدگی به شکایات خانواده‌های زندانیانی که جان خود را در زندان‌ها به ویژه بازداشتگاه‌های مهاجرتی از دست داده اند، مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

برای نمونه، دادگاه مربوط به پرونده مرگ یک مهاجر زندانی مبتلا به اسکیزوفرنی، 7 سال پس از مرگش اخیرا آغاز شد.

فعالان حقوق بشری می‌گویند که پرسش‌های بی پاسخ زیادی در مورد وضعیت اسفناک زندانیان در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های کانادا وجود دارد.

 این در حالی است که زندان‌های کانادا از مشکلات دیگری مانند نرخ بالای زندانیان زن و مرد بومی، تبعیض نژادی، سلول انفرادی و خشونت جنسی رنج می‌برند.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر کانادا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *