تاثیر تحریم‎های غرب بر تشدید بحران انسانی در افغانستان

9:16 - 02 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۴۶۰۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران افغانستان همزمان با فصل سرد سال تشدید شده و ده‌ها نفر از مردم این کشور بر اثر سرما جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری میزان – بحران افغانستان همزمان با فصل زمستان و سرمای شدید هوا در حال تشدید شدن است.

به گزارش «الجزیره»، مقامات افغانستانی تایید کرده‎‌اند که در روزهای اخیر دستکم 70 نفر در این کشور به دلیل سرما جان خود را از دست داده‌اند.

سرمای شدید هوا در حالی افغانستان را فراگرفته که این کشور با یکی از بدترین بحران‎های انسانی جهان دست و پنجه نرم می‌کند و مردم این کشور برای ادامه زندگی به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

مردم افغانستان در بحبوحه یک بحران انسانی قرار دارند و بیش از نیمی از جمعیت 38 میلیونی این کشور با کمبود مواد غذایی مواجه هستند.

علاوه بر این  تحریم‎های غرب و انزوای بین‎المللی وضعیت را برای مردم این کشور بدتر کرده است.

همچنین ماه گذشته میلادی بسیاری از سازمان‌های غیردولتی که هنوز در افغانستان کار می‌کنند، فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآوردند.

پس از دو دهه جنگ در افغانستان، اثر ترکیبی خشکسالی ناشی از تغییرات آب و هوا، اختلالات اقتصادی مرتبط با کرونا یک بحران انسانی پیچیده ایجاد کرده است.

افغانستان همچنان در صدر فهرست نظارت برای سال 2023 باقی مانده است؛ نه به دلیل بهبود شرایط، بلکه به دلیل تشدید وضعیت بحران در این کشور.

افغانستانی‌ها اثرات مخرب فروپاشی اقتصادی را اکنون احساس می‌کنند؛ اما این گام‌ها به دلایل اصلی بحران نمی‌پردازد. با وجود تلاش‌ها، جامعه بین‌المللی روی طرحی برای رسیدگی به سقوط اقتصادی افغانستان به توافق نرسیده است.

 تقریبا کل جمعیت این کشور در حال حاضر در فقر زندگی می‌کنند و اکنون خانواده‌ها در فصل زمستان با بحران‌های بسیاری مواجهند.

افزایش گرسنگی، تحریم‌های غرب، بلایای طبیعی، بیکاری، بحران بانکی و اقتصادی و فقدان اقتصاد کارآمد به این معناست که افغانستانی‌ها با چندین بحران همزمان مواجه هستند.

فروپاشی اقتصادی همچنان اثرات مخربی دارد؛ 97 درصد از جمعیت افغانستان در خطر فقر هستند و بیش از نیمی از مردم این کشور به کمک‌های بشردوستانه متکی هستند؛ در حال حاضر، 91 درصد از پول متوسط ​​یک خانواده افغانستانی صرف غذا می‌شود و بسیاری از خانواده‌ها را مجبور می‌کند که به جیره‌بندی و دیگر راهبردهای مقابله‌ای متوسل شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *