ترکیه: دولت های غربی هرگونه اهانت به مسلمانان و مقدسات آن ها را به آزادی بیان تعبیر می کنند

18:43 - 01 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۴۳۴۶
وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه دولت های غربی اجازه اهانت به کتاب های دیگر ادیان را نمی دهند، گفت: اما در مقابل هرگونه اهانت به مسلمانان و مقدسات آن ها را به آزادی بیان تعبیر می کنند.

خبرگزاری میزان - مولود چاووش اوغلو در اظهاراتی با تاکید بر اینکه سوزاندن قرآن، دشمنی با اسلام و مسلمین است و آزادی شخصی به شمار نمی رود، اظهار کرد: آنکارا سفیر سوئد را در اعتراض به سوزاندن قرآن کریم مقابل سفارت ترکیه در استکهلم احضار کرده است.

وزیر خارجه ترکیه در این راستا ادامه داد: سفیر ترکیه در سوئد نیز با توبیاس بیلستروم وزیر خارجه سوئد دیدار داشته است و ناخرسندی ترکیه را درباره اجازه دادن دولت سوئد به تظاهرکنندگان برای اهانت به قرآن را به وی اعلام کرده است.

چاوش اوغلو تاکید کرد: دولت های غربی اجازه اهانت به کتاب های دیگر ادیان را نمی دهند، اما هرگونه اهانت به مسلمانان و مقدسات آن ها را به آزادی بیان تعبیر می کنند.

وی با بیان اینکه هیچ بندی در قانون اساسی سوئد یا قوانین اتحادیه اروپا وجود ندارد که سوزاندن قرآن را آزادی بیان بداند، گفت: با وجود همه هشدارهای ما، دولت سوئد اجازه سوزاندن قرآن را داد و این یک جنایت در حق اسلام و همه مسلمانان جهان است.

وزیر خارجه ترکیه گفت: اتباع ترکیه در استکهلم تجمع اعتراضی مقابل سفارت ترکیه برگزار خواهند کرد و این امر ضروری است که دولت سوئد تدابیر و اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار این جنایت در نظر گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *