وزیر علوم:اتفاقات خوبی در حوزه بودجه در حال رخ دادن است

16:55 - 01 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۴۱۸۵
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به اینکه خوشبختانه اتفاقات خوبی در حوزه بودجه در حال رخ دادن است ، ادامه داد: سعی می‌کنیم به زودی در رابطه با تجهیزات تزریق بودجه داشته باشیم تا حداقل‌های لازم برای انجام کارهای علمی اساتید و دانشجویان را مهیا کنیم.

خبرگزاری میزان - زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه الزهرا گفت: هنگامی که تصمیم گرفتیم آموزش را به صورت حضوری پیگیری کنیم، اعتبارات دانشگاه‌ها با نیازهای ما هماهنگ نبود و مدیریت کردن در چنین برحه‌ای فوق‌العاده سخت بود.

وی افزود: ما در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این وظیفه را داریم که تلاش کنیم با رایزنی با سازمان برنامه بودجه در حد نیاز دانشگاه‌ها اعتبارات را افزایش دهیم و بتوانیم حداقل نیازهای دانشگاه‌ها را تامین کنیم.

زلفی گل ضمن اشاره به اینکه خوشبختانه اتفاقات خوبی در حوزه بودجه در حال رخ دادن است ، ادامه داد: سعی می‌کنیم به زودی در رابطه با تجهیزات تزریق بودجه داشته باشیم تا حداقل‌های لازم برای انجام کارهای علمی اساتید و دانشجویان را مهیا کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ما باید برای داشتن دانشگاه پیشرو برنامه ریزی کنیم نه دانشگاه پیرو اظهار کرد: دانشگاه‌های پیرو هم اهداف و مزایای خود را دارند اما در دانشگاه‌های پیشرو بحث نوپذیری، نوآفرینی و نوآوری حرف اول را می زند و تنها بر مزیت‌های نسبی موجود تکیه نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه ضمن اینکه باید تلاش کنیم مزیت‌های نسبی را به خوبی مدیریت کنیم و نهایت بهره‌برداری از آن‌ها داشته باشیم، توضیح داد: یک دانشگاه پیشرو مزیت ساز است و سعی می‌کند مزیت‌هایی را ایجاد کند که قبلا وجود نداشته و مرز شکنی علمی می‌کند و افق‌های جدیدی را کشف می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *