رونمایی از فاز نخست پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند در دهه فجر

15:48 - 01 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۴۱۱۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر ارتباطات از رونمایی فاز نخست پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند در دهه فجر خبر داد و گفت: ارائه خدمات توسط این درگاه می‌تواند هم زمینه ایجاد فساد را از بین ببرد و هم با کاهش سفرهای درون شهری به کاهش آلایندگی کمک کند.

خبرگزاری میزان _ عیسی زارع‌پور از راه‌اندازی رسمی فاز نخست پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند در دهه فجر خبر داد و گفت: از طریق این پنجره و با یک کلیک بیش از 2 هزار خدمت به مردم ارائه می‌شود که منجر به کاهش صدها هزار سفر درون شهری مردم در سال خواهد شد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان دولت سیزدهم تمامی شش هزار خدمت دولتی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، ارائه می‌شود که می‌تواند هم زمینه ایجاد فساد را از بین ببرد و هم با کاهش سفرهای درون شهری به کاهش آلایندگی کمک کند و هم منجر افزایش رضایتمندی مردم شود.

وی با اشاره به نقش وزارت ارتباطات در کاهش سفرها و آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: این وزارتخانه با هوشمندسازی، الکترونیکی کردن خدمات و استفاده حداکثری از فناوری، نقش مهمی در کاهش سفرها و آلودگی هوا دارد.

زارع‌پور با اشاره به اولویت دولت سیزدهم برای استفاده از فناوری اطلاعات در ابعاد مختلف زندگی مردم، گفت: با تشکیل کارگروه اقتصاد دیجیتال و با هوشمندسازی تمام بخش‌های کشور در ایجاد رضایت‌مندی و کاهش مشکلات مردم در حوزه آلودگی هوا اقدام می‌کند.

وزیر ارتباطات در مراسم موتورهای برقی موزعین شبکه پستی کشور با اشاره به برقی کردن موتورهای شرکت پست، این حرکت را آغاز یک راه جدید عنوان کرد و گفت: تولید موتورهای برقی کار نخبگان کشور است که در حدود یک دهه زمان برده تا موتورهای برقی هوشمند با کیفیت بسیار مناسب تولید شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *