همه مجوزهای صنفی امروز باید به درگاه ملی مجوزها منتقل شوند

14:45 - 01 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۳۹۸۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر اقتصاد در رابطه با اتصال مجوزهای صنفی به درگاه ملی مجوزها، گفت: تا آخر وقت اداری امروز اتاق اصناف ایران و وزارت صمت اتصال مجوزهای صنفی را کامل می‌کنند.

خبرگزاری میزان _ احسان خاندوزی در گفت‌وگو با شبکه خبر در رابطه با درگاه ملی مجوزها گفت: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم رفع موانع تولید در عمل و واقعیت اقتصاد کشور بود به طوری که کارآفرینان کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون دست‌انداز بتوانند فعالیت خودشان را انجام دهند و در همین راستا مساله تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را در دستور کار قرار داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: 2 دسته مجوز دستگاهی و صنفی در کشور داریم که مجوزهای صنفی ۶۰ درصد از کل پنج هزار مجوز کسب و کار کشور را شامل می‌شود. براساس مصوبه هیات مقررات‌زدایی تا آخر وقت اداری امروز اتاق اصناف ایران و وزارت صمت باید اتصال مجوزهای صنفی به درگاه ملی مجوزها را تکمیل کنند.

وی در رابطه با مزیت این اتفاق، تصریح کرد: مزیت این اتفاق مهم که واقعا در سال‌های اخیر می‌تواند یک انقلاب تحولی و تسهیل تولیدی به شمار بیاید این است که کسانی که برای دریافت هرگونه پروانه صنفی نیاز به حضور نخواهند داشت و حتی برای استعلامات نظام وظیفه، بهداشت و درمان و کدپستی و ایثارگری از طریق درگاه ملی مجوزها انجام می‌شود.

خاندوزی با بیان اینکه امیداوریم این اقدامی که وزارت صمت و اتاق اصناف انجام می‌دهند بتواند یک قدم مهم در تسهیل تولید باشد، گفت: مصوبه هیات مقررات‌زدایی تا اول بهمن است دولت بدون هیچ اغماضی و کوتاهی از وزارت صمت و اتاق اصناف می‌خواهد تا پایان وقت اداری امروز این کار را انجام دهند. در صورتی که به هر دلیلی این اتفاق رخ ندهد درگاه ملی مجوزها ظرف هفته‌های آینده این خدمت را به صورت برخط به متقاضیان ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *