روزهای سخت استقلال و حالِ ناخوش شاگردان ساپینتو/ تمام رکوردهایی که فرو ریخت

13:13 - 01 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۳۴۷۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تیم فوتبال استقلال بعد از شکست مقابل سپاهان نه تنها از کورس قهرمانی جاماند بلکه رکوردهای زیادی را هم از دست داد.

خبرگزاری میزان - تیم فوتبال استقلال در حالی در هفته شانزدهم لیگ برتر در ورزشگاه نقش جهان اصفهان با پنالتی دقایق پایانی رامین رضائیان مغلوب سپاهان شد که برای نخستین بار بعد از 53 بازی و حدوداً 620 روز 2 شکست متوالی را تجربه کرد تا نگرانی هواداران آبی‌پوشان تهرانی بیش از پیش شود.

شاگردان ساپینتو که برای جبران شکست هفته اول دور رفت به اصفهان رفته بودند نه تنها توفیقی نداشتند بلکه شکست بدی را تجربه کردند تا با توجه به پیروزی پرسپولیس مقابل ذوب آهن فاصله‌شان با رقیب سنتی به 8 امتیاز افزایش پیدا کند.

از آخرین باری که استقلال ٢ باخت پی در پی را تجربه کرده بود ۵٣ بازی (620 روز) می‌گذرد. ٢ فصل پیش بود که استقلال بعد از جدایی فراز کمالوند از کادرفنی با فرهاد مجیدی 2 باخت متوالی را مقابل ذوب آهن و پرسپولیس متحمل شد و حالا بعد از ۵٣ بازی دوباره استقلال متحمل 2 شکست پیاپی، این بار مقابل تراکتور و سپاهان شد.

آخرین بار در لیگ بیستم بود که استقلال در دیداری از هفته بیست‌ودوم و در استادیوم آزادی با نتیجه 2 بر صفر مغلوب ذوب آهن شد. چند روز بعد، آبی‌ها با هدایت فرهاد مجیدی، دربی پایتخت را هم به پرسپولیس واگذار کردند تا در 2 دیدار پشت سر هم با شکست از زمین مسابقه خارج شوند.

از سوی دیگر استقلال در 2 بازی خارج از خانه اخیر خود 2 شکست داشته است؛ این درحالیست که آبی‌پوشان پیش از این، در ۳۵ بازی خارج از خانه قبلی خود این تعداد شکست را ثبت کرده بودند!

موارد زیادی در عدم نتیجه‌گیری استقلال در دیدارهای اخیر تاثیر داشته که مهم‌ترین آنها اشتباهات فردی، غیبت بازیکنان تأثیرگذار و تعداد بالای مصدومان و در نهایت عدم شناخت ساپینتو از توانایی بازیکنان و تیمش و تغییرات زیاد در ترکیب تیم بوده است.

با این شرایط به نظر می‌رسد کار برای ساپینتو و شاگردانش برای ماندن در کورس قهرمانی سخت‌تر از گذشته شده است و شاید عملاً با توجه به فاصله 8 امتیازی ایجاد شده با صدر این اتفاق را بتوان محال عنوان کرد.

در هر حال تنها راه نجات استقلال تقویت تیم با استفاده از پنجره نقل و انتقالاتی نیم فصل و تغییرات اساسی به خصوص در بخش هجومی است که البته با توجه به بسته بودن پنجره باشگاه شاید این فرصت هم از دست برود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *