169 زندانی استان ایلام از مرخصی پایان حبس استفاده کردند

13:16 - 01 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۳۴۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری ایلام و دادستان مرکز استان از مجتمع حرفه آموزی زندان ایلام بازدید کرد و از ابتدای سال تا کنون با همکاری مراجع قضایی استان 169 زندانی از مرخصی پایان حبس استفاده کرده اند.

خبرگزاری میزان - طرح پایش و غربالگری پرونده های قضایی زندانیان مجتمع حرفه آموزی با حضور عمران علی‌محمدی رئیس کل دادگستری ایلام و عبدالوهاب بخشنده دادستان مرکز استان و قاضی ناظر بر زندان انجام شد.

در ادامه این بازدید از سربازان وظیفه ای که حائز رتبه برتر در مسابقات قرآنی شده بودند تقدیر شد.

گفتنی است با همکاری مراجع قضایی استان از ابتدای سال تا کنون 169 زندانی از مرخصی پایان حبس استفاده کرده اند.

تعامل اثربخش مراجع قضایی و بازدیدهای مستمر از زندان و دیدار با زندانیان نتایج مثبتی را در پیشبرد فرایند اصلاح و تربیت داشته است و علاوه بر مرخصی های پایان حبس که زندانی را به آغوش خانواده بازمی گرداند، تسهیلات قضایی دیگر مانند آزادی مشروط، تعلیق و تعویق مجازات، مرخصی،عفو، مجازات جایگزین حبس و… به زندانیان واجد شرایط اعطا شده است.

سیاست دوره تحولی قوه قضاییه بر کاهش جمعیت کیفری است و بهره مندی از ارفاقات قانونی در همین راستا می تواند نقش آفرین باشد.

بازدیدهای دسته جمعی قضات به همراه رئیس کل دادگستری هر هفته در زندان های استان انجام می شود و زندانیان بی واسطه با قاضی پرونده دیدار و گفتگو می کنند و همین امر ضمن کاهش بار روانی زندانیان، زمینه ساز اثربخشی هرچه بهتر فعالیت های بازپرورانه است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *