15 بهمن، پهلوان ایران معرفی می‌شود

11:36 - 01 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۳۴۵۵
پیکارهای کشتی پهلوانی قهرمانی کشور در سال جاری، روز ۱۵ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مهرعلی باران‌چشمه با اشاره به قطعی شدن زمان برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی کشور اظهار کرد: این پیکارها ۱۵ بهمن همزمان با سالروز ولادت امام علی علی (ع) برگزار شود. هنوز میزبان قطعی این رقابت‌ها مشخص نشده، اما تلاش داریم آن را در شهر مشهد یا تهران برگزار کنیم تا یکی از مقامات کشور نیز در روز اهدای بازوبند پهلوانی در سالن حضور داشته باشند. با علیرضا دبیر و مسوولان فدراسیون صحبت کردیم تا بتوانیم از نفرات شاخص کشتی ایران در رقابت‌های کشتی پهلوانی حضور داشته باشند.

وی همچنین در خصوص پیوند رشته کشتی با ورزش پهلوانی، گفت: کشتی بخشی از فرهنگ پهلوانی ایران است و حتی نامدارانی که ما از آنان به عنوان سمبل پهلوانی یاد می‌کنیم از ورزش کشتی برخواستند. پهلوانانی مانند پوریای ولی، غلامرضا تختی و شهید ابراهیم هادی کشتی‌گیر بودند. کشتی آزاد یک ورزش بومی و در رگ و خون مردم ایران جریان دارد و مردم این ورزش را دوست دارند و بار مدال‌آوری کشور در ادوار المپیک نیز بر روی دوش این رشته ورزشی بوده است. کشتی ورزش اول کشور ایران و علاقمندان زیادی دارد.

باران‌چشمه ادامه داد: ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی نیز ارتباط نزدیکی به کشتی دارد زیرا شماری از نامداران این رشته پرچمدار کشتی قهرمانی و پهلوانی است. امیدوارم قهرمانان کشتی ما نیز سیره اهل‌بیت (ع) را در دستور کار قرار دهند و مردم و مشکلات آنان اولویت قهرمانان باشد. البته ورزشکاران ما همواره در مسیر مردم بودند و در زمان مشکلات پیشگام در این زمینه بودند. نمونه رفتار پهلوانی قهرمانان ایران زمین را می‌شود در زلزله بم، کرمانشاه و سیل گلستان مشاهده کرد.

رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی،همچنین نقدی بر انتصاب عنوان پهلوانی برای شمار زیادی از افراد داشت و گفت: پهلوانی یک مرام و مسلک است و تنها با رسیدن به سکو یا چند سال ورزش کردن نیست. نمی‌شود این عنوان را به هر کسی نسبت دهیم. واقعیت پهلوانی مردمی بودن است. شاید برخی قهرمان باشند اما پهلوان نخواهند بود، حتی مدال المپیک هم تضمین کننده عنوان پهلوان یک فرد نیست. پهلوان باید عنوانش را از مردم کسب کند. نگاهی به زندگی پهلوانان بزرگ این را به ما ثابت خواهد کرد. پوریای ولی یا جهان پهلوان تختی نه تنها در تشک و گود زورخانه، بلکه در دل مردم نیز پهلوان بودند.

وی این را هم گفت: پهلوانی مارک و برند کشتی و ورزش ایران است و نمی‌شود تنها آن را در یک رشته خلاصه کرد. قهرمانان بزرگی مانند شهید ابراهیم هادی داشتیم که با وجود قهرمانی، پهلوان نیز بودند. آنان از تعلقات دنیوی دست کشیده و جان خود را در راه دفاع از میهن و آرمان‌های انقلاب فدا کردند. البته پهلوان شهید ما تنها ابراهیم هادی نیست بلکه بزرگانی مانند شهید مهدی رضایی‌مجد در رشته فوتبال نیز داریم. بیش از ۵ هزار شهید ورزشکار پهلوانانی هستند که جان خود را در راه میهن فدا کردند و می‌شود آنان را پهلوان واقعی خطاب کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *