رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خانه تکانی در گوگل و توییتر/هزاران نفر اخراج می‎شوند

11:04 - 01 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۳۳۳۵
شرکت «آلفابت» اعلام کرد که قصد دارد حدود 12 هزار شغل را در این شرکت به دلایل اقتصادی تعدیل کند.

خبرگزاری میزان - شرکت «آلفابت»، شرکت مادر «گوگل»، در یادداشتی به کارکنان خود اعلام کرد که قصد دارد حدود 12 هزار شغل را در این شرکت تعدیل کند، چرا که با «واقعیت اقتصادی متفاوتی» مواجه است.

به گزارش «رویترز»، این شرکت قرار است استفاده از هوش مصنوعی(AI) را دو برابر کند و کارکنانی را که از پروژه‌های آزمایشی پشتیبانی می‌کنند، حذف کند.

این تعدیل نیرو، بر شش درصد از نیروی کار این شرکت تأثیر می‌گذارد و به دنبال هزاران اخراج در شرکت‌های معروف، از جمله «آمازون»، «مایکروسافت» و «متا» به دلیل شرایط اقتصادی ضعیف رخ می‌دهد.

بر اساس گزارش‌ها، ارزش سهام شرکت «آلفابت» طی یک سال گذشته 12 درصد کاهش یافته بود.

در همین حال رسانه‌ها گزارش داده‌اند که از زمان خرید چند میلیارد دلاری توییتر توسط «ایلان ماسک»، تعداد کارمندان این شرکت حدود 80 درصد کاهش یافته است.

پیش از اینکه «ماسک» خرید 44 میلیارد دلاری توییتر را در اواخر اکتبر 2022 نهایی کند، این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو، حدود هفت هزار و 500 کارمند داشت، اما این تعداد به حدود هزار و 300 کارمند فعال کاهش یافته است.

توییتر اکنون کمتر از 550 مهندس تمام وقت دارد و تیم اعتماد و ایمنی این شرکت شامل کمتر از 20 کارمند تمام وقت است.

در ماه دسامبر، «نیویورک تایمز» گزارش داده بود که توییتر به منظور کاهش هزینه‌ها، پرداخت اجاره فضای اداری را برای چند هفته متوقف کرده بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: گوگل آلفابت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *