نگاهی به آمار سوال‌برانگیز 2 گروه کنکوری امروز

10:05 - 30 دی 1401
کد خبر: ۴۶۰۲۱۱۶
آزمون سراسری امروز در گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی در حال برگزاری است اما نگاهی به آمار تعداد شرکت کنندگان این 2 گروه جالب توجه است.

خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ از صبح روز گذشته پنج شنبه ۲۹ دی ماه با رقابت داوطلبان در گروه علوم تجربی آغاز شد و بعد از ظهر روز گذشته نیز داوطلبان در گروه زبان‌های خارجی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

صبح امروز روز دوم آزمون با رقابت داوطلبان در گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی آغاز شد.

اما نگاهی به آمار تعداد شرکت کنندگان این دو گروه جالب توجه است.

با توجه به این آمار تعداد داوطلبان گروه علوم ریاضی سوال برانگیز می‌شود، وقتی تعداد شرکت کنندگان در علوم انسانی از دو برابر تعداد شرکت کنندگان در علوم ریاضی نیز بالاتر است.

این مسأله نشان دهنده خیز علوم انسانی در سال‌های اخیر و ادامه انزوای علوم ریاضی است.

علوم تجربی هم که سال‌هاست جذاب‌ترین رشته برای انتخاب داوطلبان کنکور به شمار می‌رود.

در کنکور ۱۴۰۱ تعداد یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر ثبت نام کردند، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی با ۵۷۴ هزار و ۷۵۱ نفر، ۳۸.۶ درصد داوطلبان را به خود اختصاص داده اند و بعد از آن گروه‌های علوم انسانی، زبان های خارجی، هنر و ریاضی قرار دارند.

آزمون سال ۱۴۰۱ از نظر تعداد نفرات واقعی، نسبت به سال قبل چیزی حدود ۶۳ هزار نفر افزایش تعداد داوطلب داشت که عمده این میزان افزایش در گروه علوم انسانی ۴۲ هزار و ۱۸ نفر بود.

در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ نیز تعداد یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۵۲۴ نفر ثبت نام کردند، در آزمون گروه آزمایشی هنر تعداد ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ داوطلب، در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی تعداد ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ داوطلب، در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی تعداد ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ داوطلب، در آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی تعداد ۵۹۴ هزار ۲۵۹ داوطلب و در آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی تعداد ۱۷۴ هزار و ۴۱۲ داوطلب شرکت کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *