درمان افراد در مراکز ترک‌اعتیاد و ستادمتکدیان شهرداری زاهدان به صورت رایگان انجام می‌شود

9:43 - 30 دی 1401
کد خبر: ۴۶۰۲۰۸۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
 قاضی ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر زاهدان از ویزیت افراد ساکن در مراکز ترک اعتیاد و ستاد متکدیان شهرداری زاهدان به صورت رایگان و اختصاص دارو با مشارکت معاونت غذا و درمان دانشگاه علوم پزشکی به این افراد خبر داد.

خبرگزاری میزان – قاضی ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر با توجه به سرما و یخبندان شدید در زاهدان استان سیستان و بلوچستان از مراکز ترک اعتیاد و ستاد متکدیان شهرداری این شهرستان بازدید کرد.

احمدزاده قاضی در بازدید از مراکز ترک اعتیاد و ستاد متکدیان شهرداری زاهدان ضمن گفت‌وگو با افراد تحت درمان به مشکلات و نحوه کمک رسانی به خانواده های بیماران رسیدگی کرد.

قاضی ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر با توجه به مشکلات درمانی و بهداشتی برخی از بیماران تحت درمان در این مراکز، بیان‌کرد : قرار شده تا ویزیت این افراد به صورت رایگان توسط  یکی از پزشکان متخصص انجام و دارو نیز با مشارکت معاونت غذا و درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی به این افراد اختصاص یابد.

وی افزود: در این بازدید نیز مقرر شد برخی از گروههای جهادی فعال در شهرستان زاهدان با همکاری مسئولان مراکز ماده 16 نسبت به شناسایی خانواده‌های این افراد اقدام کنند و موجبات مساعدت و کمک به آنها با همراهی کمیته امداد و بهزیستی فراهم فراهم شود.

احمد زاده خواستار فراهم کردن شرایط ملاقات و بازدید خانواده های بیماران در این مراکز شد و افزود: خانواده ها باید بعد از ترخیص ارتباط مستحکمی با بیمارداشته باشند و آنها را رها نکرده و مورد حمایت خود قرار دهند.

قاضی ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر، افزود: در 3 ماهه اخیر توسط سرپرست معاونت حقوق عامه، 27 مورد بازدید روزانه و شبانه از تمام مراکزماده 16 انجام گرفته است.

وی اعلام کرد در حال حاضر 682 مرد و 105 نفر زن در مراکز ماده 16 در حال درمان هستند.

احمدزاده همچنین ازتهیه و  توزیع لباس گرم در محله شیرآباد و ستاد متکدیان به تعداد 180 دست لباس و کاپشن خبر داد و تهیه و توزیع غذا درشیر آباد و پهنه شمالی زاهدان و مراکز ماده 16 نیز انجام گرفت.

بیشتر بخوانید:

اسکان افراد بی سرپناه با اقدامات دادگستری استان زاهدان

انتهای پیام/


برچسب ها: قاضی گرم خانه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *