رای پارلمان اروپا به قطعنامه‌ مداخله‌جویانه ضد ایرانی

15:12 - 29 دی 1401
کد خبر: ۴۶۰۱۶۶۱
پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای مداخله‌جویانه خواستار قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در آنچه فهرست تروریستی خوانده، شد.

خبرگزاری میزان - نمایندگان پارلمان اروپا امروز پنجشنبه، به قطعنامه مداخله‌جویانه و غیرمتعارف قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی رای مثبت دادند.

پیشتر و در پی صدور پیش‌نویس قطعنامه مداخله‌جویانه و نامتعارف پارلمان اروپا علیه ایران، «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه كشورمان و «جوزپ بورل»، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر كردند.

در این گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه ایران ضمن انتقاد شدید نسبت به رویکرد احساسی پارلمان اروپا، این را رفتاری نسنحیده و نادرست دانست.

«امیرعبداللهیان» افزود: متاسفانه ما امروز شاهد صدور پیش‌نویس یک قطعنامه احساسی، تند و غیرحرفه ای از سوی پارلمان اروپا بودیم که در تعارض با عقلانیت سیاسی و مدنیت است.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما بارها گفته‎ایم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد رسمی و حاکمیتی است که نقش مهم و حیاتی در تامین امنیت ملی ایران و امنیت منطقه ، به خصوص در مبارزه با تروریسم داشته و دارد.

«امیرعبداللهیان» افزود: اقدام پارلمان اروپا در اتهام تروریستی خواندن این نهاد امنیت‌آفرین، به نوعی شلیک به پای خود اروپاست.

در همین حال ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای، اقدام مذبوحانه پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست آن‌چه که «سازمان‌های تروریستی» نامیده است را قویا محکوم و نسبت به عواقب آن هشدار داد.

در بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح آمده است: پارلمان درمانده اروپا در پیروی و تحت تأثیر سیاست‌های خصمانه رژیم تروریستی آمریکا و دولت جعلی صهیونیستی، پس از ناکامی در پروژه تزریق ناآرامی و ناامنی به درون مرزهای ایران، در اقدامی مضحک، یکی از بازوان توانمند دفاعی ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که به اذعان دوست و دشمن، بزرگترین هسته تروریستی در منطقه، یعنی داعش را نابود و مضمحل کرد، در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده، تا بیش از پیش استانداردهای دوگانه، ضدامنیتی و برخلاف همه قوانین و ضوابط حقوقی و بین‌المللی را به جهانیان نشان دهند.

این بیانیه تصریح کرده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان نهاد و مجموعه مقتدر و مردمی که اگر مجاهدت‌های او در محور مقاومت به فرماندهی قهرمان منطقه‌ای و بین‌المللی مبارزه با تروریسم یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی نبود، چه بسا دولت‌های اروپایی، امروز تحت سیطره و پرچم داعش بودند و سران آن به بردگی گرفته می‌شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *