رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل: لزوم توجه مسئولان دولتی برای بهبود شرایط زندگی در روستاها

7:31 - 30 دی 1401
کد خبر: ۴۶۰۱۶۱۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری، با تشریح ضرورت مهاجرت معکوس به روستاها، توجه مسئولان دولتی برای بهبود شرایط زندگی در روستاها را خواستار شد.

خبرگزاری میزان - جلال آفاقی معاون رئیس کل دادگستری و رئیس کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد استان اردبیل در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری که در محل استانداری اردبیل برگزار شد، با اشاره به ارتباط مستقیم حاشیه نشینی با افزایش آسیب‌های اجتماعی، بر ضرورت توجه به مهاجرت معکوس به روستاها تأکید کرد.

وی افزود: بهبود شرایط زندگی در روستاها از عوامل پیشگیری از مهاجرت به شهرها و حاشیه نشینی است و در این خصوص همت و توجه بیش از پیش مسئولان دولتی در بهبود شرایط زندگی روستائیان امری مهم است.

آفاقی تصریح کرد: در کنار آسیب‌های فرهنگی حاشیه نشینی، وجود بافت‌های ناکارآمد ناشی از حاشیه نشینی تهدید بزرگی بر سلامت جسمی افراد است.

وی با اشاره به ضرورت گسترش عدل در جامعه، گفت: اجرای صحیح قوانین ضامن تحقق عدالت است. همچنین اجرای کمربند سبز و اجرای کامل قانون حد نگار به منظور پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرها باید عملی شود.

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان اردبیل در روزهای آتی، تصریح کرد: این سامانه علاوه بر تسریع در ارائه خدمات مرتبط با زمین، موجب کاهش چشمگیر و پیشگیری از ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی خواهد بود.

وی با تشریح برکات اجرای قانون حدنگار و صدور سند تک برگی از ثبت اسناد و املاک به ویژه در پیشگیری از دخل و تصرف و اختلافات، از مردم شریف استان اردبیل خواست در این خصوص اقدامات و مشارکت لازم را داشته باشند.

بیشتربخوانید

تدوین نسخه استانی سند تحول قضایی در اجرای فرمان پنجم مقام معظم رهبری به قوه قضاییه

انتهای پیام/


برچسب ها: اردبیل روستا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *