افتتاح مجتمع دامپروری ۶۰۰۰ رأسی در استان قزوین

13:10 - 29 دی 1401
کد خبر: ۴۶۰۱۵۱۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم افتتاح مجتمع دامپروری ۶۰۰۰ رأسی در استان قزوین، با تاکید بر اولویت‌دار بودن امنیت غذایی در سرمایه‌گذاری‌های بنیاد مستضعفان، از تولید ۱۰ درصد شیرصنعتی کشور توسط هلدینگ دامپروری بنیاد خبر داد.

خبرگزاری میزان -به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در مراسم افتتاح یک مجتمع دامپروری و تامین خوراک دام در استان قزوین اظهار کرد: این مجتمع طی ۳ سال با ظرفیت ۶۰۰۰ رأس دام سنگین در شهرستان آبیک به بهره‌برداری رسیده و ان‌شاءالله در سنوات آتی و با سرمایه‌گذاری جدید بنیاد مستضعفان، ظرفیت این مجتمع به ۱۲ هزار رأس می‌رسد.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه این مجتمع با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا احداث شده افزود: یکی از موضوعات مهم در مجتمع‌های دامپروری، موضوعات زیست‌محیطی ناشی از پسآب آنها است که خوشبختانه در این مجتمع با احداث تصفیه‌خانه‌ای مدرن، امکان استفاده مجدد از پسآب این مجموعه فراهم شده است.

به گفته وی، با بهره‌برداری از این مجتمع دامپروری زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از ۵۰۰ نیروی کار بومی منطقه فراهم شده است.

فتاح در ادامه با بیان اینکه این مجتمع سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تن شیر تولید می‌کند گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها به زودی میزان تولید متوسط شیر هر دام در این مجتمع به ۴۰ کیلوگرم در روز می‌رسد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم رکورد کشوری تولید متوسط روزانه ۴۵ کیلوگرم شیر به ازای هر گاو را در این مجتمع ثبت کنیم.

به گفته فتاح، این مجتمع علاوه بر تولید شیر، سالانه ۷۵ هزار تن خوراک دام نیز تولید می‌کند.

رئیس بنیاد مستضعفان با دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در صنایع مرتبط با امنیت غذایی کشور گفت: برخلاف برخی افراد که مدعی عدم سودآوری در صنایع اینچنینی هستند، ما اعلام می‌کنیم که سرمایه‌گذاری در این صنعت و در حوزه امنیت غذایی، سودآوری پایداری دارد و بنیاد مستضعفان اهتمام دارد تا برای تامین هرچه بیشتر امنیت غذایی کشور، سرمایه‌گذاری بیشتری در این حوزه داشته باشد و به زودی ۴ طرح جدید دیگر در این حوزه اجرا خواهد کرد.

فتاح با تاکید بر اینکه این مجتمع با سرمایه‌ای به ارزش روز ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است گفت: با توجه به اهمیت تامین غذا و امنیت غذایی کشور، اولویت بنیاد در سرمایه‌گذاری‌ها، سرمایه‌گذاری در این حوزه است و در نوساناتی که در نیمه نخست سال همزمان با آزادسازی نرخ ارز رخ داد، بنیاد تلاشی جدی برای کمک به دولت و این صنعت در جهت تامین خوراک دام داشت.

فتاح با اشاره به تولید ۱۰ درصد شیرصنعتی کشور در هلدینگ دامپروری بنیاد گفت: بنیاد با در اختیار داشتن حدود ۱۱۰ هزار رأس دام سنگین، سالانه بیش از ۶۰۰ هزار تن شیر تولید می‌کند.

رئیس بنیاد مستضعفان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت نقش شیر و لبنیات در سلامت غذایی خانوار، بنیاد مستضعفان امسال برای نخستین بار بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بسته لبنی را میان خانواده‌های محروم و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توزیع کرد و با عنایت به تاثیر این بسته‌ها، ان‌شاءالله این برنامه ادامه‌دار خواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *