گروسی: امیدوارم بتوانم به ایران سفر کنم

11:09 - 29 دی 1401
کد خبر: ۴۶۰۱۲۷۲
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید که امیدوار است بتواند به ایران سفر کند.

خبرگزاری میزان - «رافائل گروسی»، مدیر کل  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بار دیگر ادعاهای بی‎اساس خود را درباره برنامه هسته‌‎‌ای ایران تکرار کرد.

«گروسی» در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان»  مدعی شد: امیدوارم که بتوانم به ایران سفر کنم و رابطه‌ای مبتنی بر اعتماد را که اکنون دچار تزلزل شده است را برقرار کنم.

وی ادعا کرد: ایران مواد هسته‌ای بیشتری را جمع‌آوری می‌کند، با غنی‌سازی اورانیوم که «بسیار نزدیک به درجه تسلیحاتی است».

وی در ادامه افزود: با گذشت زمان، وضعیت پیچیده‌تر و پیچیده‌تر می‌شود، در حالی که دید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران کاهش یافته است.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: به دنبال اطمینان از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران هستیم و موضوعات حقوق بشری در حوزه وظایف ما نیست.

«گروسی» ادعا کرد: خواستار تعامل بیشتر ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستیم و این تعامل در ماه‎های اخیر دشوار بوده است؛ ما پاسخ‌های مورد نظر خود را از ایران دریافت نکردیم.

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، با انتشار پیامی در توییتر خود به این ادعای «گروسی واکنش نشان داده و نوشت: وسعت دید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران در نتیجه سیاست‎های آمریکا کاهش یافته است؛ با حقایق غیر قابل انکار می‌توان این امر را ثابت کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *