شمارش معکوس برای شروع نیمه دوم هیجان‌انگیز/ استقلال - سپاهان؛ تکرار یا انتقام؟

0:15 - 29 دی 1401
کد خبر: ۴۶۰۱۱۶۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز با انجام 3 بازی پیگیری خواهد شد که در حساس ترین بازی استقلال و سپاهان از ساعت 16:30 به مصاف هم خواهند رفت.

خبرگزاری میزان – نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال ایران روز دوشنبه 26 دی ماه با برگزاری دیدار گل‌گهر سیرجان و آلومینیوم اراک رسما به پایان رسید؛ حال از امروز دور برگشت مسابقات با عنوان نیم فصل دوم لیگ برتر آغاز خواهد شد. نیم فصلی که مدعیان در بالای جدول گام به گام یکدیگر حرکت می‌کنند و برای فتح بیست و دومین دوره از لیگ برتر خیز برداشته‌اند.

*حال در ادامه مروری خواهیم داشت به رقابت‌های هفته شانزدهم لیگ برتر که در 3 روز متوالی به پایان خواهد رسید:

پنجشنبه (29 دی)

مس رفسنجان – نساجی مازندران

ملوان انزلی – پیکان

سپاهان – استقلال

جمعه (30 دی)

مس کرمان – نفت مسجد سلیمان

پرسپولیس - ذوب آهن

صنعت نفت آبادان – فولاد خوزستان

شنبه ( 1 بهمن )

تراکتور – گل‌گهرسیرجان

هوادار – آلومینیوم اراک

*طبق برنامه فوق امروز (پنجشنبه) 3 بازی برگزار خواهد شد که در ادامه نگاهی خواهیم داشت به آمار دیدار حساس استقلال و سپاهان:

*استقلال – سپاهان؛ دربی برگشت پرتغالی در نقش جهان

بی شک حساس ترین و مهم ترین بازی هفته شانزدهم لیگ برتر جدال استقلال و سپاهان در ورزشگاه نقش جهان خواهد بود. این دیدار امروز از ساعت 16:30 برگزار خواهد شد. حسن اکرمی داور اول این دیدار و فرهاد مروجی و محمد راهی نیز کمک‌های او در این بازی خواهند بود.

دیدار استقلال و سپاهان همواره فارغ از جایگاهی که در لیگ داشته‌اند در تاریخ فوتبال ایران از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. 2 تیم آخرین بار در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که جدال سرمربیان پرتغالی 2 تیم برای اولین تجربه مربیگری در لیگ ایران به نفع مورایس تمام شد؛ جایی که ساپینتو نخستین شکست آبی‌ها را بعد از یک فصل شکست ناپذیری در نخستین دیدار فصل ثبت کرد.

اکنون شرایط 2 مربی کاملاً تغییر کرده است، ساپینتو بعد از شکست مقابل تراکتور در هفته پانزدهم لیگ برتر لغزشی را در جایگاه خود تجربه کرد به طوری که دیدار بعدی آن‌ها مقابل همان تراکتور در جام حذفی حکم بقای ساپینتو را داشت. ساپینتو موفق شد این بازی را پیروز شود و به انتقادات به طور موقت پایان دهد. حال سرمربی طلایی پوشان با تمرکز و روحیه کافی در ورزشگاه محبوب خود یعنی نقش جهان؛ جایی که تا به حال در آن شکست نخورده مقابل استقلالی قرار می‌گیرد که این اواخر به دلیل برخی حواشی تحت فشار بوده‌اند.

ساپینتو هنوز جایگاهش را روی نیمکت آبی پوشان محکم نکرده و قصد دارد با پیروزی در خانه سپاهان به شایعات برکناری‌اش پایان دهد و در درجه دوم انتقام شکست دور رفت مقابل شاگردان مورایس را بگیرد. طلایی پوشان در این بازی بدون غایب به کار خود ادامه می‌دهند و این در حالی است که در سوی مقابل عارف غلامی، محمدحسین مرادمند و سیدحسین حسینی در کنار روزبه چشمی غایبان استقلال در این بازی حساس خواهند بود.

سپاهان و استقلال هم‌اکنون با 27 امتیاز به ترتیب در رده سوم و چهارم پشت سر پرسپولیس و گل‌گهر قرار دارند و همپای یکدیگر حرکت می‌کنند. سپاهان در 4 بازی اخیر خود در لیگ برتر موفق به کسب 2 پیروزی یک شکست و یک تساوی شده است و آخرین بازی‌شان مقابل سایپا در جام حذفی را با پیروزی 3 بر صفر به پایان رساندند. آخرین بازی سپاهان در لیگ برتر مقابل مس کرمان بود که با نتیجه 2 بر صفر به سود شاگردان مورایس به پایان رسید.

در سوی مقابل استقلالی‌ها در 4 تقابل اخیرشان در لیگ برتر تنها یک پیروزی بدست آورده‌اند و آخرین بازیشان مقابل تراکتور را با نتیجه 2 بر صفر مغلوب شدند. استقلال آخرین بازی که برگزار کرد مقابل تراکتور در جام حذفی بود که با نتیجه 2 بر یک به سود شاگردان ساپینتو به پایان رسید و از این رو می‌توان گفت بازیکنان استقلال با روحیه خوبی پا به نقش جهان خواهند گذاشت.

سپاهان با ۱۶ باخت مقابل استقلال در لیگ برتر به هیچ تیمی بیشتر از آبی‌پوشان نباخته است. استقلال هم متقابلاً با ۱۴ شکست مقابل سپاهان در لیگ برتر برابر هیچ تیمی بیشتر از این بازنده نشده است. آبی پوشان در 61 بازی گذشته خود تنها 6 باخت دارند که 3 تای آن مقابل سپاهانی‌ها بوده است. سپاهان در طول تاریخ 53 گل از استقلال دریافت کرده که تاکنون هیچ تیمی نتوانسته به طلایی پوشان به تعداد استقلال گل بزند.

با این تفاسیر هر 2 تیم برنامه ویژه‌ای برای این مسابقه خواهند داشت و این نکته که هر تیم در صورت شکست در این بازی مهم ممکن است قهرمانی این دوره را از دست بدهند بسیار مهم است. نکته‌ای هر دو تیم به آن اشراف دارند و تمام تلاششان را می‌کنند تا در این بازی 3 امتیاز را بگیرند.

هم‌اکنون خط حمله استقلال تنها از نظر نام آتشین است، اما به دلایل فنی هنوز نتوانسته‌اند فرم ایده‌آل خودشان را پیدا کنند و در سوی دیگر سپاهان با شهریار مغانلو روزهایی خوبی را پشت سر می‌گذارند و باید منتظر بمانیم و ببینیم آسمان نقش جهان امروز چه رنگی خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *