منیعی: سپاهان در نقش جهان خطرناک است/ فتح‌الله‌زاده اول ببیند چقدر کار شده، بعد اظهار نظر کند

0:45 - 29 دی 1401
کد خبر: ۴۶۰۱۰۶۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: ۲ تیم شرایط خوبی دارند و با بردی که در جام حذفی مقابل حریفانشان به دست آوردند با انگیزه مضاعف به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

میثم منیعی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص دیدار استقلال و سپاهان در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران اظهار داشت: امروز شاهد دیدار جذابی بین آبی پوشان پایتخت و طلایی پوشان اصفهان خواهیم بود. ۲ تیم شرایط خوبی دارند و با بردی که در جام حذفی مقابل حریفانشان به دست آوردند با انگیزه مضاعف به مصاف یکدیگر خواهند رفت. سپاهان در نقش جهان تیم خطرناکی است و استقلال نباید کوچک‌ترین فرصتی به شاگردان مورایس بدهند.

وی افزود: ۲ تیم شرایطشان در جدول حساس است و به این برد نیاز دارند. این بازی ۶ امتیازی است و تیم برنده قطعا شانس زیادی برای قهرمانی پیدا می‌کند. استقلال برای قهرمانی باید در این بازی پیروز شود و حتی تساوی هم به درد آبی پوشان نخواهد خورد. استقلال در بالای جدول حریفان زیادی دارد و لغزش مقابل هر یک از آن‌ها می‌تواند کار را برای شاگردان ساپینتو سخت کند. امیدوارم امروز استقلال به آن چیزی که می‌خواهد برسد.

*سرمایه‌گذاری روی جوانان فوتبالمان را در آینده نجات می‌دهد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با حضور تماشاگران تصریح کرد: تماشاگران روح فوتبال هستند و اگر در ورزشگاه نباشند فوتبال هیچ روحی نخواهد داشت. این موضوع نه تنها جذابیت فوتبال را بیشتر می‌کند بلکه روحیه و انگیزه بازیکنان را هم بالا می‌برد‌. متاسفانه این مشکلاتی است که در فوتبال ما وجود دارد و هرگز هم درست نخواهد شد. نبود تماشاگران دیگر تبدیل به یک عادت شده و همه با آن کنار آمده‌اند. واقعا ناراحتم برای این اتفاقات و فوتبال ما ذره ذره به سقوط نزدیک می‌شود.

منیعی درباره سرمایه گذاری روی جوان‌ها و آینده نگری باشگاه‌ها عنوان کرد: ما تنها چیزی که در کشورمان نداریم جوانگرایی و آینده سازی است. از نظر من باید زمینه را برای به خدمت گیری جوانان و میدان دادن به آن‌ها فراهم کنیم تا بازیکنانی همانند صیادمنش، حسین‌زاده و ... در فوتبال تکثیر شوند. ساپینتو به این موضوع اشراف دارد، اما کاسه صبر هواداران برای سرمایه‌گذاری روی جوانان پایین است و به محض اینکه تیم نتیجه نگیرد مربی را می‌کوبند و همه تصمیم به برکناری او می‌گیرند؛ با اینکه جواب گرفتن از این نوع سرمایه گذاری شاید طولانی و به قیمت از دست رفتن قهرمانی باشد، اما آینده باشگاه را روشن می‌کند، کاری که یک زمان برانکو با پرسپولیس کرد و آن‌ها را تا مدت‌ها روی سکوی نخست نگه داشت. اگر فکری نشود قطعا در آینده حتی تیم ملی‌مان هم ضرر می‌کند و دیگر باید منتظر تلف شدن فوتبال ملی باشیم.

*تراکتور راضی به جدایی ستاره‌اش نمی‌شود

پیشکسوت تیم استقلال در خصوص نقل و انتقالات آبی‌پوشان عنوان کرد: استقلال در همه پست‌ها بازیکنان خوب و آماده‌ای دارد و در درجه نخست باید روحیه و انگیزه بازیکنان را افزایش دهند و بعد به دنبال جذب یک بازیساز درجه یک باشند. ما در خط حمله بازیکنان زیاد و خوبی داریم، برخی از آن‌ها خودشان خلاق هم هستند و خلق موقعیت را به خوبی انجام می‌دهند که می‌توان به یامگا، محبی و قایدی اشاره کرد. بحث حضور ریکاردو آلوز در استقلال مطرح بود که بنظرم در حد همان شایعه باقی خواهد ماند، زیرا هیچ تیمی در این بازه زمانی علاقه‌ای به خروج بازیکن موفقشان نخواهد داشت و مخصوصا تراکتور که این روز‌ها با آلوز به روز‌های خوبشان بازگشته‌ است. امیدوارم برای جذب بازیکنان بهترین تصمیم گرفته شود و در درجه اصلی فتح الله زاده پنجره استقلال را باز کند.

منیعی در پایان درباره کمپ ناصر حجازی خاطرنشان کرد: من در زمان حضورم به عنوان مدیر کمپ حجازی هر چه در توانم بود برای پیشرفت این مجموعه به کار گرفتم. از جمله آن می‌توان به احداث رختکن، زیرسازی‌هایی که انجام شد و ساخت میکسدزون و ... اشاره کرد. بعد از آن یکسری مشکلاتی وجود داشت و برای پیشرفت بیشتر این مجموعه نیاز به تخصص ویژه‌تری داشت که بنده با شخص آجورلو صحبت کردم و اعلام کردم که من تخصص کار در ادامه ساخت کمپ حجازی را ندارم و یک جایگزین برای من پیدا کنید که بعد از آن آجورلو فتاحی را جایگزین من کرد. تا آنجایی که اطلاع دارم تاکنون ۲ میلیارد برای کمپ حجازی هزینه شده است. فتح‌الله زاده می‌گوید زمانی که من به استقلال آمدم کمپ حجازی با ۱۰ سال پیش هیچ تفاوتی نداشته است! من یک درخواستی دارم اینکه یک بازرس بیاورند و ببینند چه مقدار کار شده است و بعد اظهار نظر کنند.

*چرا این همه سال یک بودجه برای شکوفایی کمپ حجازی نمی‌دهند

وی افزود: من قول می‌دهم که می‌توانند با تنها ۵ میلیارد تومان مجموعه امام رضا، مرغوب‌کار و مرحوم حجازی را به بهترین مجموعه ورزشی ایران تبدیل کنند. منتها یکسری کارشکنی‌هایی صورت گرفته که نخواستند این اتفاق بیفتد و نمی‌خواهند چنین اتفاقی بیفتد. امیدوارم شفاف سازی کنند و بگویند چرا این همه سال یک بودجه برای شکوفایی کمپ حجازی در اختیار قرار نمی‌دهند. امیدوارم در آینده استقلال را سربلند ببینیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *