9 واحد کلینیک حقوقی رایگان در شهر زنجان ایجاد شد

16:31 - 28 دی 1401
کد خبر: ۴۶۰۰۲۱۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زنجان با اشاره به رصد و بررسی علل ازدیاد ورودی پرونده‌ها به دادگستری استان در یک برنامه بلند مدت، گفت: 9 واحد کلینیک حقوقی رایگان در شهر زنجان ایجاد شد؛ در این مراکز خدمات مشاوره حقوقی رایگان با حضور کارشناسان مجرب ارائه می‌شود.

خبرگزاری میزان- محمد تقی فتحی با اشاره به رصد و بررسی علل ازدیاد ورودی پرونده ها به دادگستری استان در یک برنامه بلند مدت، بیان کرد: 9 واحد کلینیک حقوقی رایگان در شهر زنجان ایجاد شد.

وی افزود: در ایام آتی این واحدها را در سطح استان گسترش خواهیم داد تا با ارائه معاضدت و مشاوره رایگان به افراد بی بضاعت قبل از طرح دعوی در دادگاه ها موجب کاهش هزینه، کاهش اختلافات و افزایش سلامت روحی آنها شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زنجان بیان کرد: یکی از ماموریت های مهم قوه قضاییه در قانون اساسی،گسترش عدل و آزادی های مشروع و پیشگیری از وقوع جرم است که یکی از راههای عملیاتی کردن آن، اطلاع رسانی و آگاه سازی حقوقی اقشار مختلف جامعه است؛ معاونت راهبردی قوه قضاییه در این راستا برنامه هایی را تدوین کرده که از جمله آنها« پیگیری ایجاد مراکز معاضدت و کلینیک حقوقی ويژه مشاوره به افراد بی بضاعت در دانشگاه‌ها و نهادهای مردمی » است که مسئولیت پیگیری آن بر عهده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان نهاده شده است.

فتحی اظهار کرد: این معاونت با استفاده از ظرفیت اساتید و کارشناسان و دانشجویان رشته حقوق جهت رفع مشکلات حقوقی افراد جامعه هدف با انعقاد 9 مورد تفاهم نامه همکاری ( با کانون وکلای استان، دانشگاه زنجان، دانشگاه علمی کاربردی شهرصائین قلعه،اتاق اصناف، اتحادیه کارگران فصلی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی، دانشگاه پیام نور، موسسه ترنم مهرباران، اتحادیه مشاورین املاک استان، موسسه سماح مشاورین مذهبی مستقر در دارالقرآن زنجان) اقدام به ایجاد مراکز معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان در آن مراجع کرده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با بیان اینکه رسالت اصلی این کلینیک ها معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان برای افراد بی بضاعت جامعه هدف است، افزود: در کلینیک های حقوقی تلاش خواهد شد خدمات مشاوره حقوقی رایگان با حضور کارشناسان حقوقی مجرب ارائه شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *