سخنگوی دولت: یک محکمه صالح میزان اموال به غارت رفته توسط خاندان پهلوی را بررسی کند

12:45 - 28 دی 1401
کد خبر: ۴۶۰۰۱۷۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
سخنگوی دولت گفت: امیدواریم یک محکمه صالح میزان اموال غارت شده توسط خاندان پهلوی و محل خرج شدن این اموال را بررسی کند.

خبرگزاری میزان - بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در پاسخ به واکنش همسر محمدرضا پهلوی در خصوص اموال خارج شده توسط این خاندان از ایران گفت: این واکنش را به فال نیک میگیریم و امیدواریم یک محکمه صالح میزان اموال غارت شده توسط این خاندان و محل خرج شدن این اموال که عمده آن برای ایجاد فشار رسانه‌ای و ناامنی در ایران بوده است را بررسی کند.

وی با بیان اینکه در خصوص خارج شدن اموال ملت ایران از کشور توسط خاندان پهلوی اسناد بسیار زیادی وجود دارد گفت: بررسی این موارد خوب است تا این افراد برای یک بار هم که شده مجبور پاسخگویی به ملت ایران باشند.

بهادری جهرمی ادامه داد: در آستانه روز هوای پاک قرار داریم طبق معمول رئیس جمهور تأکید ویژه‌ای به دستگاه‌های مسئول مطابق قانون هوای پاک داشتند که علیرغم اینکه این موضوع موضوع بلند مدتی است و باید ساختارهای لازم در این زمینه و زمینه‌های لازم در این زمینه به نوعی باز نگاه جدی‌تری در این خصوص صورت بگیرد ولی از کارهای کوتاه مدت هم نباید غافل شد و با سرعت هرچه بیشتری بتوانیم شاهد بهبود وضعیت به ویژه آلودگی هوا در کلانشهرها که با این مشکل مواجه هستیم باشیم.

بهادری جهرمی افزود: از جمله نگاه‌های بلند مدت‌تری که در این زمینه دارند بنابر بر پیشنهاد و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی، آن نهضت و پویش مردمی کاشت نهال در دستور کار قرار گرفته که البته با نگاه به جوانب مختلف مسئله و موضوع این پویش بتواند پیش برود و به حرکت بیفتد که انشالله بتواند کمک کار بلندمدت در این زمینه و خیلی از زمینه‌های دیگری باشد. رئیس جمهور هم امروز در جلسه دولت تأکید جدی را نسبت به همه دستگاه‌ها داشتند.

سخنگوی دولت گفت: همچنین تشکر ویژه‌ای رئیس جمهور از خیرین مدرسه‌ساز داشتند به تناسب گزارشی که وزیر آموزش و پرورش از وضعیت حمایت‌های خیرین مدرسه‌ساز در استان های مختلف کشور و مشارکت بسیار خوبی که در ساخت و ساز و بازسازی مدارس مختلف در سطح کشور داشتند، رئیس جمهور تشکر ویژه‌ای را از این خیرین داشتند و بر ضرورت الگوگیری از همین مسیر در سایر حوزه‌های عمومی و اجتماعی که نیازمند حضور و مشارکت عمومی مردم است تأکید داشتند.

سخنگوی دولت گفت: بنا بر پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور دولت با اختصاص اعتباراتی و همچنین تسهیلات بانکی به منظور اجرای عملیات پایدارسازی مخاطرات زمین به منظور جلوگیری از لغزش یا آثار مخرب در لغزش‌ها و زلزله‌ها در استان چهارمحال و بختیاری موافقت کرد که اعتباراتی به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه و مقاوم‌سازی و پایدارسازی در این استان هزینه بشود.

وی گفت: پیش از این هیأت دولت مصوبه‌ای را در خصوص تعیین کمک هزینه پرداختی به مجموعه سازمان بهزیستی و مراکز غیردولتی تحت نظارت این سازمان بابت خدمات به معلولان و افراد دارای آسیب‌های نخاعی داشتند که بخشی از این مصوبه مورد ایراد هیئت تطبیق مصوبات مجلس واقع شده بود. دولت اصلاحی را در این مصوبه انجام داد امید است که با همراهی مجلس محترم و به ویژه هیئت تطبیق بشود کمک موثرتری به این مراکز نگهداری معلولان در این زمینه داشت.

بهادری جهرمی در خصوص فعالیت ناشران، کتاب فروشان و مراکز پخش کتاب گفت: نگاه دولت این است که حمایت از مراکز پخش کتاب، کتاب فروشان یک امر ضروری جزو اولویت‌ها در جهت افزایش میزان مطالعه و حمایت از حوزه چاپ و نشر و مطبوعات است، لذا بنا شد که هم بازنگاهی در شیوه تدوین آیین‌نامه صورت بگیرد. به نظر می‌رسد آیین‌نامه قبلی در چارچوب قانون تدوین شده و نیاز است که مذاکرات مجددی با هیئت تطبیق مجلس صورت بگیرد چه بسا از منظر و نگاهی که کارشناسان دولتی به آن نگاه دارند بتوان همکاری موثرتری در حمایت از ناشران و کتاب فروشان و مراکز پخش کتاب داشت که کمک به افزایش سرانه مطالعه می‌تواند متأثر از همین نوع حمایت‌های جدی باشد.

وی با اشاره به آیین‌نامه‌های تکلیفی بودجه بیان کرد: تقریبا تمام آیین‌نامه‌های تکلیفی بودجه در هیئت دولت به تصویب رسیده به استثنای دو سه مورد از آیین‌نامه‌ها که آن هم در کمیسیون‌های دولت یا در صحن دولت در حال بررسی کارشناسی است. امروز دولت با کلیات این آیین‌نامه موافقت کرد تا با اصلاحات جزئی این آیین‌نامه هم بتواند نهایی شود.

سخنگوی دولت بیان کرد: به منظور حمایت از کالای ایرانی و با هدف ارائه بسته‌های مختلف تضمین برای دریافت تسهیلات بانکی و منابع مالی برای مجموعه‌های تولیدی دولت یک آیین‌نامه‌ای را به تصویب رساند که موسسات یا صندوق‌های تضمین، اجازه فعالیت در چارچوب مشخصی را اعطا می‌کند تا این موسسات تضمین بتواند کمک کار بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی بنگاه‌های به ویژه کوچک و متوسط باشند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *