احیا و رفع مشکل 29 واحد تولیدی و بازگشت بیش از 100 کارگر به کار با اقدامات دادستانی همدان

16:40 - 28 دی 1401
کد خبر: ۴۶۰۰۰۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان همدان گفت: با هدف حمایت از تولید و جهادگران عرصه اقتصادی، از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش قضایی، مشکلات 26 واحد تولیدی برطرف و سه واحد تولید به طور کامل احیا شد و به چرخه تولید بازگشت.

خبرگزاری میزان - حسن خانجانی موقر باید بیان اینکه حمایت از فعّالان عرصه تولید از تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب است، اظهار کرد: بنابراین تلاش برای رفع موانع تولید جزء مهمی از اولویت‌ها و سیاست‌های قوه قضاییه است.

وی افزود: با این رویکرد و به منظور حمایت از حقوق عامه، پیگیر مطالبات و خواسته‌های تولیدکنندگان به منظور ارایه راهکارهای قانونی برای رفع مشکلاتشان هستیم تا جایی که در سال جاری برخی از مشکلات قابل توجّه 26 واحد تولیدی برطرف و سه واحد تولیدی نیز به طور کامل احیاء شد و به چرخه تولید بازگشت.

دادستان همدان تصریح کرد: با جان گرفتن این سه واحدی تولیدی، بیش از 100 کارگر با بازگشت به کارخانه فعّالیت خود را از سر گرفتند و نان آور خانواده‌هایشان شدند.

وی با اشاره به برگزاری مستمر جلسات و نشست‌های متعدد در قالب ستاد اقتصادی مقاومتی با فعالان عرصه تولید برای اخذ تدابیر لازم، گفت: همچنین در سال جاری برای شناسایی مشکلات کارخانه‌های استان، 10 مورد بازدید میدانی توسط این دستگاه انجام گرفت.

خانجانی موقر با بیان اینکه کمبود نقدینگی و مواد اوّلیه و یا عدم ترخیص به موقع این مواد از گمرک، مشکلات با بانک‌ها درخصوص تسهیلات و صدور دیرهنگام برخی مجوزها از سوی دستگاه‌ها بخشی از مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی ایت، تصریح کرد: بنابراین علاوه بر مکاتبات متعدد با دستگاه‌های اجرایی، 15 مورد مکاتبه با گمرک استان به منظور ترخیص هرچه سریعتر کالاهای مرتبط با واحدهای تولیدی انجام شده است.

وی افزود: معتقدیم مشکلات واحدهای نباید منجر به تعطیلی آن‌ها شود، چرا که امروز حمایت از تولیدکنندگان به عنوان جهادگران عرصه اقتصادی، امری ضروری است تا هم چرخ تولید بچرخد و هم فرصت‌های شغلی بیش از پیش مهیا شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *