رئیس کل دادگستری بوشهر: یکی از اهداف مهم قوه‌قضاییه اصلاح مجرمان با استفاده ازعدالت ترمیمی است

9:06 - 28 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۹۴۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
 رئیس کل دادگستری استان بوشهر، گفت: با توجه به ناکارآمدی مجازات حبس در اصلاح و باز اجتماعی شدن زندانیان، یکی از اهداف مهم قوه قضاییه کاهش جمعیت کیفری و اصلاح مجرمان با استفاده از ظرفیت نهادهای ارفاقی و عدالت ترمیمی است.

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز در مراسم انتخاب آرا  برتر صادره قضات دادگستری استان بوشهر، اظهار کرد: با توجه به ناکارآمدی مجازات حبس بویژه حبس‌های کوتاه مدت در اصلاح و باز اجتماعی شدن زندانیان، هزینه‌های اقتصادی زندان و مشکلات و کمبودهای بهداشتی و روانی این گونه محیط ها، یکی از اهداف مهم قوه قضاییه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و اصلاح مجرمان با استفاده از ظرفیت نهادهای ارفاقی و عدالت ترمیمی است.

وی  تصریح کرد: به همین منظور دادگستری استان بوشهر هرساله به منظور تشویق قضات در صدور آرای حبس زدا، اقدام به برگزاری جشنواره تقدیر از آرای برتر جایگزین می کند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهرهمچنین عنوان کرد: در سال‌جاری نیز پس از تشکیل کمیته‌ای متشکل از قضات برجسته استان و اعضای هیئت علمی جزا و جرم شناسی،‌ آرای صادره حبس زدا در سطح استان بررسی شد و از بین آنها رأی سید حسین دانش (رئیس شعبه 102 دادگاه کیفری 2 شهرستان گناوه) به عنوان رأی اثربخش و برتر حبس زدا انتخاب شد.

لازم بذکر است که رئیس شعبه 102 دادگاه کیفری 2 شهرستان گناوه، مجازات 6 ماه حبس متهم را به 540 ساعت کار خدماتی تحت نظارت قاضی اجرای احکام کیفری در مدارس شهرستان گناوه تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید:

۵۵۷ زندانی استان بوشهر با استفاده از ارفاقات قانونی از نعمت آزادی برخوردار شدند

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری تقدیر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *