رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جنبش حقوق: اخراج آمریکایی‌ها از عراق یک تصمیم الزام آور است

15:38 - 27 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۹۰۹۴
جنبش حقوق در عراق اعلام کرد تصمیمی که از سوی پارلمان عراق مبنی بر خروج تمامی نیروهای خارجی از عراق صادر شده لازم الاجراست.

خبرگزاری میزان - جنبش حقوق عراق به اظهارات نخست وزیر این کشور که در آن از حضور نیروهای آمریکایی در عراق دفاع کرده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش «شفق نیوز»، «سعید السرای»، دبیرکل این جنبش، گفت: تصمیمی از سوی پارلمان عراق مبنی بر خروج تمامی نیروهای خارجی از عراق به فرماندهی نیروهای آمریکایی صادر شده و این تصمیم برای آنها لازم الاجراست. اجرای این تصمیم بر عهده دولت السودانی است و فشار سیاسی و مردمی برای اجرای این تصمیم وجود دارد.

السرای، اظهار کرد: ناکامی السودانی در اجرای تصمیم اخراج نیروهای آمریکایی و دفاع از این حضور، ما را به سمت اتخاذ مواضع سیاسی سوق می‌دهد و برای این منظور باید این تصمیم مطابق با چارچوب‌های حقوقی و دیپلماتیک قانون اجرا شود.

وی می‎گوید: نخست وزیر عراق باید فوراً اظهارات خود را که توسط «وال استریت ژورنال» در خصوص دفاع از حضور آمریکایی‌ها گزارش شده، شفاف سازی کند، زیرا این حضور غیرقانونی است و این نیروها نیروهای اشغالگر هستند.

وال استریت ژورنال اخیرا گزارش داد نخست وزیر عراق از حضور نیروهای آمریکایی در کشورش دفاع کرده و جدول زمانی برای خروج آنها تعیین نکرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *