ویرا: در لیگ ایران مهم است که اول گل بزنید/ رفتن لوکادیا چالش بزرگی بود

14:23 - 27 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۹۰۱۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پنجاه درصد بازی‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم و در ادامه فصل به یک ترکیب کامل از بازیکنان آماده در هر پست نیاز داریم.

خبرگزاری میزان - اوسمار لوس ویرا در گفت‌وگو با سایت باشگاه پرسپولیس، درباره ارزیابی خود از فوتبال ایران، کار در باشگاه پرسپولیس و شانس سرخپوشان برای قهرمانی در این فصل لیگ برتر صحبت کرد.

در ابتدا راجع به فوتبال ایران و نگاه کلی‌تان به لیگ ایران صحبت کنیم. چه جنبه‌هایی از فوتبال ایران بیشتر از همه برای شما جالب بوده است؟

اولین چیزی که از فوتبال ایران به ذهنم می‌رسد این است که بازی کردن در این لیگ واقعا سخت است. بازیکنان حس رقابتی زیاد و روحیه‌ای جنگجویانه‌ دارند. اکثر بازی‌ها سخت است و شما به لحاظ تاکتیکی فضای کمی برای اجرای برنامه‌های خود دارید. نکته دیگری که راجع به لیگ برتر ایران به ذهنم می‌رسد این است که در این لیگ خیلی مهم است که شما گل اول را بزنید و از منظر تاکتیکی هم من به این موضوع پی بردم که تیم‌ها در بخش زیادی از بازی‌شان مایلند که از توپ‌های بلند، سانترها و همچنین ضدحمله‌های پرتعداد استفاده کنند.

تقریبا شش ماه از حضورتان در ایران و پرسپولیس می‌گذرد. ارزیابی‌تان از شرایط تیم در این مدت چیست؟

خیلی خوشحالم که اینجا هستم. من در این مدت دیدم که هواداران چگونه از تیم‌شان حمایت می‌کنند و در واقع عاشق پرسپولیس هستند. متاسفانه چند بازی است که ما آنها را کنار خودمان در ورزشگاه‌ها نداریم. ما امسال تیم خوبی در زمین داریم و بازیکنان قدرتمندی در هر چهار خط در اختیار ما هستند. می‌دانم که همه اعضای تیم برای خودشان اهدافی دارند ولی اهداف تیم برای همه ما از هر چیزی مهمتر است. تا به حال روند خوبی داشته‌ایم و باید باز هم پیشرفت کنیم تا بتوانیم به اهدافی که تعریف کرده‌ایم برسیم.

به میانه فصل رسیدیم و پرسپولیس در صدر جدول قرار دارد. آیا کادر فنی از نحوه بازی تیم و نتایجی که به دست آمده رضایت کامل دارد؟

مسلما ما از نتایج راضی هستیم. در پایان نیم‌فصل در صدر جدولیم آن هم با چند امتیاز اختلاف. ولی همچنان می‌توانیم بهتر و بهتر شویم چراکه در بعضی بازی‌ها نوسان داشتیم و کنترل بازی را از دست دادیم. ما هر روز در تمرینات روی این موضوع کار می‌کنیم تا این مسأله برطرف شود. بازیکنان هم تلاش و از خود گذشتگی زیادی نشان داده‌اند تا شکل بازی، تاکتیک‌ها و مهارت‌هایمان بهتر شود.

با رفتن لوکادیا اتفاق مهمی در بخش هجومی تیم افتاد. چقدر این موضوع روی تاکتیک‌های تیم اثر گذاشت و برنامه‌های کادر فنی برای کم اثر کردن این اتفاق چه بود؟

اینکه لوکادیا تیم ما را ترک کرد مشکل بزرگی بود. او بهترین گلزن تیم بود ولی من فکر می‌کنم که ما بازیکنان خوب زیادی داریم و با تلاش همه آنها کنار هم می‌توانیم این مشکل را رفع کنیم. در این مدت با توجه به رفتن لوکادیا ما باید راه‌حل‌های جدیدی برای نوع بازی تیم پیدا می‌کردیم و خیلی مهم است که بگویم بازیکنان در این راه چقدر متمرکز و پرتلاش بوده‌اند که در برنامه‌های تاکتیکی جدید به ما کمک کنند. من الان تیم‌مان را با یک ظرفیت بیشتر و شعاع حرکتی متنوع‌تر می‌بینم.

کار کردن با یحیی گل‌محمدی و سایر مربیان ایرانی چگونه است؟

افتخار بزرگی است که اینجا با همکارانم دانش‌مان را با هم به اشتراک می‌گذاریم. در کادر فنی همه برای نظر هم احترام قائلیم. یحیی یک سرمربی فوق العاده است. او شناخت کاملی از باشگاه، اعضای کادر فنی و بازیکنان دارد. یحیی می‌داند که چطور از هر کس بهترین عملکردش را به کار بگیرد، چه بازیکنان چه کادر فنی. او فضای خیلی خوبی درون تیم ایجاد کرده و ما هر روز راجع به ایده‌هایمان با هم صحبت می‌کنیم، از نوع بازی تیم گرفته تا استراتژی برای تمرین و مسابقات.

با توجه به صدرنشینی پرسپولیس در پایان نیم‌فصل و شرایط دیگر تیم‌ها فکر می‌کنید پرسپولیس چقدر برای قهرمانی در این فصل شانس دارد؟

فکر می‌کنم تیمی که در نیم‌فصل صدرنشین جدول است قطعا شانس بیشتری برای قهرمانی لیگ دارد و البته این نظر شخص من نیست و موضوعی است که تاریخ و آمار هم بر آن صحه میگذارد. به نظر من اگر مثل بازی‌های گذشته متمرکز و پرتلاش ظاهر شویم می‌توانیم در پایان فصل هم لیگ و جام حذفی را به دست بیاوریم.

آیا کادر فنی در فصل نقل و انتقالات برنامه‌ای برای خرید بازیکن جدید دارد؟

باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس باید همیشه برای خرید بازیکنان جدید آماده باشد. کادر فنی در این زمینه با باشگاه هماهنگی کاملی دارد.  نمی‌توانیم فراموش کنیم که فقط پنجاه درصد بازی‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم و در ادامه فصل به یک ترکیب کامل از بازیکنان آماده در هر پست نیاز داریم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *