شائبه مهندسی انتخابات کمیسیون‌های وزنه‌برداری/ حبیب‌پور: اساسنامه فدراسیون را چه کسی تدوین و تصحیح کرده؟

13:35 - 27 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۸۷۲۷
پیشکسوت وزنه‌برداری در رابطه با انتخابات کمیسیون‌های سه گانه گفت: از مسئولان وزارت ورزش و جوانان می‌خواهم اگر خود را بی‌طرف می‌دانند در چنین مواردی حتماً خودشان را به جای کاندیدای دیگر بگذارند و بعد چنین تصمیماتی بگیرند.

خبرگزاری میزان - در حالی که انتخابات کمیسیون‌های فدراسیون وزنه‌برداری در سه بخش داوران، مربیان و ورزشکاران در ساعت اداری روز یکشنبه 25 دی ماه به صورت آنلاین برگزار شد، با یک نگاه اجمالی در لیست نفرات انتخاب شده به نظر می‌رسد تخلفاتی در این انتخابات صورت گرفته است.

در حالی که روز یکشنبه 25 دی ماه از سوی استانداری تهران ادارات دولتی و خصوصی تعطیل اعلام شده بود، اما فدراسیون وزنه‌برداری هرطور شده و با هر ضرب الاجلی سعی داشت تا این انتخابات برگزار شود.

از سوی دیگر در صفحه رأی‌دهی مشکلات نرم‌افزاری و سیستمی وجود آمده و برخی نفرات نتوانستند آرای خود را در این سامانه به ثبت برسانند. یکی دیگر از تخلفات در عدم رای‌دهی در این سامانه این بود که بعد از اینکه رای دهنده‌ها نتوانستند رأی بدهند، به مسئولان فدراسیون اطلاع دادند که این سامانه با مشکل مواجه شده است و آنها نمی‌توانند رای بدهند. مسئولان این امر در فدراسیون کد ملی آنها را دریافت کرده‌اند تا به جای آنها رای‌شان را در سیستم رای‌دهی ثبت کنند. بعد از این قضایا هم نفراتی از مشکلات به وجود آمده گلایه داشتند و نهایتاً از سوی مسئولان فدراسیون رسیدگی صورت نگرفته است.

تخلف بعدی انتخابات بدین ترتیب است که باید ورزشکاری در کمیسیون ورزشکاران شرکت کند که هم اکنون ورزشکار فعال باشد، اما تا آنجایی که به یاد داریم بهداد سلیمی از سال 2018 از دنیای ورزشکاری خداحافظی کرده است و هم اکنون نیز ورزشکار فعال نیست، اما چطور نامش در لیست کمیسیون ورزشکاران وجود دارد؟

اشکال و مورد بعدی حضور حسین توکلی در کمیسیون مربیان است، در صورتی که وی هم اکنون سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری جانبازان و معلولین است و یک شغل مستقل در یک فدراسیون دیگر دارد، سوال اینجاست چطور توانسته در فدراسیون وزنه‌برداری به عنوان مربی، در کمیسیون مربیان انتخاب شود؟

همیشه فدراسیون‌ها متهم به مهندسی شدن انتخابات هستند، بر همین منظور باید تا آنجایی که می‌توانند نفرات منتسب به فدراسیون و کسانی که در این مجموعه حقوق دریافت می‌کنند، در انتخابات ذینفع نباشند اما در لیست اسامی کاندید شده، رئیس کمیته داوران، مربیان، اعضای کمیته فنی و سرمربیان و مربیان تیم ملی در این جدول حضور دارند و در نهایت هم در انتخابات کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران رای آورده‌اند.

در حالی که وزنه‌برداری مربیان و دلسوزان زیادی در سراسر کشور دارد که قهرمانانی همچون حسین‌ رضازاده، حسین توکلی، شاهین نصیری‌نیا، کوروش باقری، سهراب مرادی، بهداد سلیمی، کیانوش رستمی، رسول معتمدی و ... پرورش دادند، اما هیچ اسمی از مربیان سازنده در این لیست نیست!

در این رابطه علیرضا حبیب‌پور در گفت‌وگو با میزان، درباره مشکلاتی که در سیستم رأی‌دهی وجود داشته، اظهار داشت: ابتدا نحوه ثبت نام کاندیداها در فدراسیون وزنه‌برداری بوده که بعضی‌ها به صورت تلفنی ثبت نام اولیه را انجام دادند، در صورتی که باید این ثبت نام حضوری انجام می‌شد که این موضوع تناقض در رای گیری است. در روز رای‌گیری هم مشکلاتی در سیستم رای‌دهی وجود آمده بود که اگر کسی که می‌خواست رای بدهد اگر کدملی و شماره تلفنش را اشتباه وارد کرده در مرتبه بعدی دیگر نتوانسته وارد این سامانه رای‌دهی شود که در نهایت این خودش جای شبهه دارد.

دبیر هیأت وزنه‌برداری استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه رای‌گیری باید روی عدالت محوری انجام شود و چنین موردی را در انتخابات کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون شاهد نبودیم، عنوان کرد: کسانی که در فدراسیون وزنه‌برداری سمت دارند نباید انتخابات کمیسیون‌ها را برگزار کنند چون در آن ذینفع هستند. به قول معروف می‌گویند نباید انتخابات مهندسی شود! سرپرست فدراسیون که خودش یکی از کاندیداهای مجمع انتخاباتی فدراسیون است چطور در رای گیری کمیسیون‌ها ذینفع است و بر اساس بند و تبصره؛ داور، مربی و ورزشکار خودش را در کمیسیون ها قرار می‌دهد؟

مربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان با اشاره به اینکه هم اکنون سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری حکمی برای سرپرستی ندارد، تاکید کرد: سجاد انوشیروانی از روز اول تیر ماه مسئولیت خودش را به عنوان سرپرست فدراسیون آغاز کرد تا در مدت 6 ماه مجمع انتخاباتی را برگزار کند. پس چطور شده است که بعد از گذشت 7 ماه نتوانسته این ماموریت را انجام دهد؟ چرا انوشیروانی در برگزاری مجمع تعلل کرده است؟ ضمناً نزدیک به یک ماه از انقضای حکم سرپرستی‌اش گذشته است و هم اکنون وجاهت قانونی ندارد.

قهرمان اسبق وزنه‌برداری در خصوص برگزاری مجمع فوق‌العاده فدراسیون خاطرنشان کرد: اساسنامه فدراسیون را چه کسی تدوین و تصحیح کرده است؟ آیا در بررسی افراد و کاندیداها، سرپرست فدراسیون ذینفع نبوده و چگونه در مجمع به رای گذاشته شد؟ از طرفی آیا یک‌سوم از روسای هیات‌ها حضور داشتند؟ و الباقی نفرات به نمایندگی هیات آمده بودند؟ دفترچه اساسنامه قبل مجمع برای مطالعه به استان‌ها ارسال نشده بود و در همان روز و ساعت برگزاری مجمع توزیع شد و بلافاصله بخاطر ضیق وقت به رأی گذاشته شد. در نهایت از مسئولان وزارت ورزش و جوانان می‌خواهم اگر خود را بی‌طرف می‌دانند در چنین مواردی حتماً خودشان را به جای کاندیدای دیگر بگذارند و بعد چنین تصمیماتی بگیرند. از آنها می‌خواهم تا انتخابات را لغو کنند و به صورت انتصابی رئیس فدراسیون بگذارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *