26 محکوم به قصاص با همت شوراهای‌حل‌اختلاف استان‌ تهران به زندگی بازگشتند

9:42 - 27 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۸۲۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران، گفت: در 9 ماهه گذشته سال‌جاری با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف استان 26 محکوم با رهایی از قصاص نفس به زندگی بازگشتند.

غلامرضا مهدوی در گفت‌وگو با میزان، در تبیین اقدامات شوراهای حل اختلاف استان تهران در حوزه تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص نفس، اظهارکرد: قصاص نفس یکی از احکام و مجازات‌هایی است که علاوه بر مبنای شرعی در قانون نیز چارچوب و حدود اجرای آن مشخص شده است.

وی افزود: اما به موازات این در آموزه‌های دینی و ملی ما بر عفو تاکید شده و گذشت بر اجرای قصاص، مقدم دانسته شده است به همین دلیل شوراهای حل اختلاف استان تهران اهتمام جدی برای جلب رضایت و گذشت اولیای دم پرونده‌ها دارند.

رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران، ادامه داد: بر این اساس در 9 ماه گذشته از سال‌جاری با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان، 26 فقره از پرونده‌های قصاص نفس با جلب رضایت اولیای دم این پرونده ها از اجرای قطعی حکم قصاص نفس جلوگیری شد.

مهدوی بیان کرد: در حال حاضر با تلاش اعضای شورا های حل اختلاف استان تهران مقدمات کار برای جلب رضایت اولیای دم تعداد دیگری پرونده و رهایی محکومان آن‌ها از قصاص نفس نیز فراهم شده است.

رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران، با بیان اینکه اقدامات شوراهای حل اختلاف استان تهران با هدایت همکاران و مدیران قضایی قابل تقدیر است، افزود: جا دارد از تمامی این عزیزان برای فعالیت، زحمات و مجاهدت‌های آنان در زمینه اصلاح ذات البین مردم و همچنین از اولیای دم که با بزرگواری خود موجب تحقق سنت حسنه گذشت می‌شوند تقدیر و تشکر شود.

بیشتر بخوانید:

یک پرونده اختلاف مالی ۵ میلیارد تومانی با همت مجتمع شورای حل اختلاف شهرستان اسلامشهر با سازش مختومه شد

انتهای پیام/


برچسب ها: سازش سازش شورا شورا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *