ایجاد سازش در شوراهای حل اختلاف استان تهران در سال 1400 به رتبه 6 کشوری ارتقا یافت

9:33 - 27 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۸۰۸۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران، در مراسمی، لوح تقدیر و هدایای علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران را به  17 نفر از کارکنان برتر شورای حل اختلاف استان اهدا کرد.

 خبرگزاری میزان - مراسم تقدیر از 17 نفر از کارکنان برگزیده شورای حل اختلاف استان تهران با بالاترین میزان ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها، با حضور غلامرضا مهدوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران و اعضای شورای مدیران و کارکنان برگزیده شورای حل اختلاف استان تهران برگزار شد.

غلامرضا مهدوی در این مراسم با بیان اینکه در 9 ماهه گذشته اقدامات مؤثری در جهت صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان تهران بعمل آمده است، افزود: در حال حاضر 200 شعبه ویژه صلح و سازش در دادسراهای شهر تهران، زندان‌های استان، مجتمع‌ها، دادسراها و محاکم شهرهای تابعه مستقر شده که در جهت ایجاد صلح و سازش بسیار موثر هستند.

وی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی شوراهای حل اختلاف برمبنای صلح و سازش است و محوریت کار ما بر همین اساس است، گفت:  به‌رغم اینکه در گذشته تلقی می شد که صلح و سازش در کلان شهر تهران جواب نمی دهد و به همین دلیل رتبه تهران در میزان سازش بین 30 تا 31 درصد و 42.9 درصد بود و در آخرین رتبه فهرست سازش کشوری قرار داشت.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان تهران افزود: اما با اجرای دستورالعمل رئیس وقت قوه قضاییه و استقرار شعبات ویژه حل اختلاف آثار پر خیر و برکت را شاهد هستیم.

مهدوی با بیان اینکه در سال 1400 استان تهران در میزان سازش از رتبه 30 به رتبه 6 کشور ارتقا یافت، افزود: یعنی 24 پله صعود و این موجب شد تا میزان سازش در شهر تهران به بیش از 52 درصد رسد.

وی با اشاره به اینکه میزان ایجاد سازش در شوراهای حل اختلاف شهر تهران به نسبت شهرستان های تابعه بیشتر است، اضافه کرد: میانگین ایجاد سازش در شهرستان‌ها استان تهران 46.27 و میانگین سازش در شهر تهران به 55.15 درصد افزایش یافته که معلوم می شود که آن افکار اشتباه بوده است.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان تهران در بخش دیگری از سخنانش با بیان آنکه تهران بعنوان پایتخت باید برای تمام کشور الگو باشد، افزود: به همین دلیل پیشنهاد رئیس کل دادگستری استان تهران، از هر یک از«بخش ها، شهرستان‌ها، دادسراها، شعب مستقر در زندان‌ها ومجتمع ها» جهت تقدیر یک شعبه انتخاب شد البته از بین حدود 3 هزار نفر عضو و دبیر شوراهای حل اختلاف این 17 نفر انتخاب شدند که از تلاش‌های آنها تقدیر می کنیم اما در حقیقت از تلاش‌های تمامی همکاران تقدیر می شود.

مهدوی بیان کرد: ما هیچگاه نباید با این تصور که به نتیجه و نقطه مطلوب رسیده‌ایم مغرور شویم، چرا که شکست از همان لحظه آغاز خواهد شد.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان تهران همچنین با اشاره به اینکه برخی از استان‌ها رتبه‌های بالایی دارند، گفت: این هدایا نشانه قدردانی است اما اصل کار همکاران شوراهای حل اختلاف استان تهران آن معامله خدایی و اصلاح ذات‌البین است که باید به آن عمل کنیم.

 در ادامه جلسه تعدادی از اعضای برتر، سوالات و مطالبی را طرح کردند که رئیس شورای حل اختلاف استان تهران به این سوالات پاسخ کافی داد، همچنین در پایان مراسم از این کارکنان برگزیده با اهدای لوح و هدایای علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران، تقدیر شد.

بیشتر بخوانید:

رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران در مرکز ارتباطات مردمی قوه‌قضاییه به مشکلات مراجعه کنندگان رسیدگی کرد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *