سیاست‌های غلط نباید باعث اجحاف در حق مصرف‌کننده شود

14:21 - 26 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۷۴۹۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر اقتصاد با بیان اینکه برای رشد تولید و اشتغال باید سیاست‌های صحیح اتخاذ شود، گفت: دسترسی منصفانه و قیمت‌گذاری منصفانه برای مردم و مصرف‌کننده و تولیدکننده از ضرورت‌های تحقق این مهم است.

خبرگزاری میزان _ احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، تولید کمتر از ظرفیت‌های موجود، محصول سیاست‌های کلان و نادرست است، گفت: در همین راستا برای رشد تولید و اشتغال باید سیاست‌های صحیح اتخاذ شود. دسترسی منصفانه و قیمت‌گذاری منصفانه برای مردم و مصرف‌کننده و تولیدکننده از ضرورت‌های تحقق این مهم است و نباید به مصرف‌کننده اجحاف شود.

وی تصریح کرد: رویکرد دولت سیزدهم محدود کردن ویژه‌خواری، توسعه دسترسی مردم و بهبود چشم‌انداز تولید و تولیدکننده به صورت هم زمان است. سیاست‌گذار به دنبال انتخاب بهینه است و هزینه‌های احتمالی آن را هم می‌پذیرد.

خاندوزی ادامه داد: در موضوع عرضه خودرو در بورس کالا، منتقدین راهکار جایگزین پیشنهاد کنند نه اینکه به روش‌های اشتباه گذشته رجوع کنیم. تحلیل‌های دقیق را جایگزین تحلیل‌های غلط و سطحی کنیم و به اتکای آن تصمیمات صحیح بگیریم.

صنعت خودرو حدود ۴ درصد ارزش بازار را در دست دارد

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در میزگرد «تبیین و بررسی اثرات عرضه خودرو در بورس کالا»، در رابطه با صنعت خودرو گفت: امیدواریم بتوانیم این چالش و معضلی که سالهاست گریبانگیر مردم و تولیدکننده است را حل کنیم و این صنعت را توسعه دهیم. صنعت خودرو حدود ۴ درصد ارزش بازار را در دست دارد اما ۲۰ درصد ارزش معاملات را به خود اختصاص داده و این نشان از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران به این صنعت است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، وی بیان کرد: اگر فرایند عرضه خودرو چند ماه دیگر ادامه یابد البته به شرط افزایش عرضه‌ها و نظم پیدا کردن ان صورت بگیرد، خود سازوکار بازار پاسخ همه انتقادات را می‌دهد. قیمت‌های پایه در برخی خودروها صحیح نیست و همین امر باعث افزایش رقابت‌ می‌شود. میانگین متعارف رقابت باید ۵ درصد باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *