رئيس كل دادگستری اصفهان: آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف شهرستان برخوار 50 درصد است

11:18 - 26 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۷۱۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری اصفهان آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف شهرستان برخوار را بيش از 50 درصد اعلام و گفت: با بهره‌گيری بيشتر از ظرفيت‌های مذهبی و اجتماعی شهرستان برخوار، اين آمار افزايش يابد.


خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمين جعفری در ادامه دور دوم بازديدهای سرزده از حوزه‌های قضايی استان، به اتفاق دادستان عمومی و انقلاب اصفهان و تنی چند از معاونان خود از حوزه قضايی برخوار بازديد كرد و از نزديك در جريان نحوه ارائه خدمات به مراجعين قرار گرفت.

وی در حاشيه اين سفر روند رسيدگی به پرونده‌ها در اين حوزه قضايی را نسبت به بازديد پيشين مثبت ارزيابي و بيان کرد: با برنامه‌ريزی ها و اقدامات انجام شده در حوزه قضايی برخوار، روند رسيدگی ها بهبود نسبی يافته‌ و مشكل اطاله دادرسی تا حدودی برطرف شده است.

حجت الاسلام و المسلمين جعفری افزود: اقدامات مقدماتی در جهت تخصيص تجهيزات، منابع مالی و نيرو به اين حوزه قضايی در دادگستری استان انجام شده و در آينده‌ای نزديك با به ثمر نشستن اين تلاش‌ها شاهد افزايش كيفيت و سرعت در رسيدگی ها خواهيم بود.

وی در ادامه از افزايش سهميه تخصيص نيروی اداری به دادگستری دولت‌آباد خبر داد و گفت: پيش از اين قرار بر اين شده بود كه تعداد 14 نيروی اداری جديد به دادگستری دولت‌آباد تخصيص داده شود اما با بررسی های دقيق‌تر به نظر می رسد اين تعداد نيرو برای رفع نيازهای اين دادگستری كافی نيست و در زمان شروع به‌كار نيروهای جديد، بيش از اين تعداد به كادر اداری دادگستری برخوار اضافه خواهد شد.

رئیس کل دادگستری اصفهان همچنين به برطرف شدن مشكلات دادگستری اين شهرستان در زمينه‌ امكانات و تجهيزات اداری نسبت به سفر قبلی اشاره كرد و بيان کرد: در سفر قبلی به اين شهرستان كمبودها شناسايی شد و تاحدود زيادی نسبت به برطرف كردن نيازها اقداماتی صورت گرفت به نحوی كه در حال حاضر اين دادگستری از نظر تجهيزات و سيستم‌های رايانه ای مشكل خاصی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در ادامه آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف شهرستان برخوار را بيش از 50 درصد اعلام و ابراز اميدواری كرد با بهره‌گيری بيشتر از ظرفيت‌های مذهبی و اجتماعی شهرستان برخوار، اين آمار افزايش يابد.

رئيس كل دادگستری استان اصفهان با حضور در منطقه صنعتی دولت‌آباد در نشستی با حضور اعضای هيأت امنای اين منطقه صنعتی به بررسی مشكلات واحدهای توليدی پرداخت و بر حمايت دستگاه قضايی استان از فعاليت‌های توليدی و صنعتی تاكيد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *